ضرورت پیشگیری از رشد عرفان‌ها و جریانات نوظهور
کد خبر: 4022996
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

ضرورت پیشگیری از رشد عرفان‌ها و جریانات نوظهور

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان پیشگیری از رشد عرفان‌ها و جریان‌های نوظهور را ضروری دانست و گفت: این پیشگیری باید در دستور کار بخش اجرایی فرهنگی و تشکل‌های مردمی قرار گیرد.

حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، صبح امروز، دوم دی‌ماه، در دوره آموزشی مسئولان هیئات مذهبی با موضوع «آشنایی با عرفان‌ها و جریان‌های نوظهور» در بندرعباس، اظهار کرد: باید ابتدا با این جریان‌های نوظهور آشنا شویم و سپس نسبت به پیشگیری از آن‌ها اقدام کنیم. در حوزه جریان‌های نوظهور پیشگیری امر مهمی است که باید توسط بخش اجرایی فرهنگی و تشکل‌های مردمی در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: این‌گونه نیست که جریانات انحرافی و عرفان‌های کاذب به یک‌باره شکل بگیرند و رشد کنند، بلکه این شکل‌گیری و رشد به صورت پلکانی اتفاق می‌افتد. برای مثال شکل‌گیری و رشد بهایی‌ها در شهرستان رودان با آرمش و تأنی صورت گرفته که برخوردهایی نیز با آنان شده است. عوامل این جریانات ابتدا منطقه را بررسی می‌کنند و بیشتر در جاهایی ورود پیدا می‌کنند که عرفان اصیل و واقعی در آنجا سایه گسترانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: ما باید در شرایط کنونی موقعیت استان را بشناسیم و وضعیت جریان‌های کاذب و دروغینی که از فرصت استفاده و رشد می‌کنند را بررسی کرده و در مقابل آن‌ها بایستیم. این شناخت از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha