وداع کاربران یمنی توئیتر با سفیر ایران در یمن
کد خبر: 4023169
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

وداع کاربران یمنی توئیتر با سفیر ایران در یمن

کاربران یمنی شبکه اجتماعی توئیتر شهادت سفیر ایران در یمن را تسلیت گفته و وی را «سفیر صلح» و «سفیر بشریت» خواندند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم عربی، شهادت حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن، در جایگاه نخست موضوعات شبکه اجتماعی توئیتر در یمن جای گرفت و کاربران یمنی از نقش بشردوستانه و دیپلماتیک این شهید در فاش ساختن مظلومیت مردم محاصره شده یمن و محرومیت آنها از مواد غذایی و دارو، تقدیر کردند.
 
کاربری به نام «فاطمه» نوشت: فرمانده شهید، حسن ایرلو، تنها یک سفیر عادی نبود، بلکه او زندگی خود را به مخاطره انداخت و در میان ملت محاصره شده یمن، در این جنگ نابرابر حضور داشت و قوت قلب آنها بود.
 
کاربر دیگری به نام «الدیرانی» نیز نوشت: «وداع می‌کنیم با سرباز گمنام، سفیر شهید، فرمانده حسن ایرلو ... او شهید زنده است»
 
«احمد القنع» نیز در توئیتی نوشت: «خداوند شهید حسن ایرلو را رحمت کند. من برای مرد شجاعی طلب رحمت می‌کنم که در میان درد و رنج‌های ناشی از تجاوز و محاصره ملت یمن، زندگی کرد. شهید حسن ایرلو یک دیپلمات آزاده بود که در کنار حقیقت و اهل آن ایستاد. او فارس بود اما با ملت ما مهربان‌تر از کسانی بود که ادعای عربیت دارند اما به نژاد عرب حمله می‌کنند.»
 
«قاسم حدرج» نیز در توئیتی نوشت: «از یک رژیم بادیه نشین جاهلی چه انتظاری دارید؟ این رژیم از فوت سفیر یک کشور دیگر بر اثر کرونا ابراز خرسندی می کند و سعی دارد مسئله را اینگونه به تصویر بکشد که این یک قهرمانی برای عربستان سعودی است و اینکه او با بمباران هواپیماهای سعودی ترور شده است.»
 
فؤاد ابراهیم هم در توئیت خود نوشت: «تمام جهان علیه یمن ایستاد و همه سفرای جهان از ماندن خودداری کردند، حتی به عنوان شاهد یک تجاوز جهانی علیه ملتی اصیل و سخاوتمند عربی. شهید حسن ایرلو انتخاب کرد که بین این ملت باشد و در درد و رنج آنها سهیم شود و هرآنچه برایش ممکن بود به آنها کمک کند. مردم باوفای یمن نیز آنگونه که شایسته بود با او وداع کردند... خدا رحمتش کند.»
 
انتهای پیام
captcha