نیروهای آمریکایی در موعد مقرر از عراق خارج شوند
کد خبر: 4023787
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
دبیر کل عصائب اهل الحق:

نیروهای آمریکایی در موعد مقرر از عراق خارج شوند

شیخ قیس الخزعلی با اشاره به لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق در موعد مقرر و طبق شرایط از پیش اعلام‌شده، بر حق مقاومت برای پاسخگویی در صورت عدم خروج این نیروها تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، دبیر کل عصائب اهل الحق امروز یکشنبه در سخنرانی خود درباره خروج نیروهای آمریکایی با بیان اینکه آمریکای هیچ‌گونه پیشنهاد واقعی برای عقب‌نشینی از عراق مطرح نکرده است، پیشنهادهای موجود را سیاسی و تنها تغییر نام نیروهای موجود توصیف کرد.

شیخ الخزعلی افزود: خروج سامانه پاتریوت از عراق ارتباطی با توافق خروج با عراق ندارد، بلکه تابع سیاست آمریکا در کل منطقه است.

وی تأکید کرد: مقاومت حضور هرگونه نیروی آمریکایی در پایگاه‌های عین‌الاسد و حریر را رد می‌کند و پرواز هرگونه هواپیمای نظامی حتی پهپاد آمریکایی در منطقه‌ای خالی از حضور داعش را نخواهد پذیرفت و آن را هواپیمای جاسوسی متخاصم محسوب خواهد کرد.

دبیر کل عصائب اهل حق حضور 2500 مستشار آمریکایی به دلیل نامعقول بودن این تعداد قابل‌قبول ندانست و تأکید کرد که تعداد مستشاران منوط به نظر مقامات فنی عراق است و این تعداد بنا به درخواست ایالات‌متحده تعیین نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای آمریکایی طبق شرایط اعلام شده عقب‌نشینی نکنند، مقاومت از ساعت اول تأخیر این نیروها در عقب‌نشینی برنامه‌ریزی‌شده حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام
captcha