علت علاقه سفیر ژاپن در عربستان به قرآن کریم
کد خبر: 4023791
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۱

علت علاقه سفیر ژاپن در عربستان به قرآن کریم

فومیو ایوای، سفیر ژاپن در عربستان دلیل علاقه خود به قرآن کریم را با وجود عدم گرویدن به دین اسلام، تقویت زبان عربی خود معرفی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، سفیر ژاپن یکشنبه، پنجم دی با انتشار توییت در صفحه رسمی خود، از آغاز استماع قرآن کریم به‌ویژه سوره مبارکه فاتحه به منظور تقویت مهارت‌های خود در زبان عربی خبر داد.

این دیپلمات ژاپنی برای برقراری ارتباط با سعودی‌ها به شدت به توییتر متکی است. میلیون‌ها نفر از اهالی عربستان سعودی او را در توییتر دنبال می‌کنند. عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده توسط وی از زندگی روزانه در عربستان سعودی با استقبال زیاد مخاطبان وی مواجه شده است.

علت علاقه سفیر ژاپن در عربستان به قرآن کریم

سفیر ژاپن همچنین در بسیاری از رویدادها و مراسم مختلف مردمی نیز حضور می‌یابد.

 ایوای زبان عربی را حدود سه دهه قبل در مصر آموخته است. او در ابتدای سال جاری به عنوان سفیر در عربستان سعودی منصوب شد و پیش از این 10 سال به عنوان معاون سفیر در ریاض مشغول به کار بوده است.

وی پیش‌تر سفیر کشورش در عراق بود و در این کشور نیز به دلیل ارتباط گسترده با مردم و تلاش برای آموختن لهجه‌های محلی در این کشور مشهور بود.

فومیو ایوای در آن زمان، طی مقاله‌ای به زبان عربی با اشاره به آیه ۱۱ سوره مبارکه الرعد، «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسم: خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند» نوشته بود: در این آیه، خط مشی پیشرفت و شکوفایی ملت ها تبیین شده است.

انتهای پیام
captcha