ادای احترام مسلمانان انگلیس به اسقف ضدآپارتاید آفریقای جنوبی
کد خبر: 4023817
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

ادای احترام مسلمانان انگلیس به اسقف ضدآپارتاید آفریقای جنوبی

شورای مسلمانان انگلیس از مواضع اسقف تازه درگذشته آفریقای جنوبی در مبارزه با آپارتاید و حمایت از مردم فلسطین تجلیل و به او ادای احترام کرد.

ادای احترام مسلمانان انگلیس به اسقف ضدآپارتاید آفریقای جنوبیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای مسلمانان انگلیس، شورای مسلمانان بریتانیا، درگذشت دزموند مپیلو توتو (Desmond Mpilo Tutu) اسقف اعظم سابق آفریقای جنوبی را تسلیت گفت.

دزموند توتو صبح روز گذشته 26 دسامبر 2021 (5 دی‌ماه 1400) در سن 90 سالگی در کیپ تاون درگذشت. وی به دلیل فعالیت علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی در کنار نلسون ماندلا شناخته شده بود و تا پایان عمر از مدافعان حقوق بشر در سطح جهانی بود.

هیئتی از شورای مسلمانان بریتانیا در سال 2009 با توتو دیدار کرد تا درباره نقشی که او می‌تواند در ایجاد پل بین جوامع ایفا کند، گفت‌وگو کند. این اسقف اعظم همچنین به شدت از آرمان مردم فلسطین دفاع کرد و اشغالگری رژیم اسرائیل را به چالش کشید.

وی در سال 2014 گفت: من شاهد تحقیر هدفمند مردان، زنان و کودکان فلسطینی از سوی نیروهای امنیتی اسرائیل بوده‌ام. تحقیر آنها برای همه سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی که از سوی نیروهای امنیتی دولت آپارتاید مورد آزار و اذیت و توهین و حمله قرار می‌گرفتند موضوعی آشناست.

وی همچنین گفته بود اگر در مواجهه با ظلم، بی‌طرف باشید، طرف ظالم را انتخاب کرده‌اید.

زارا محمد، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس با ادای احترام به اسقف اعظم دزموند توتو گفت:  توتو یک رهبر مذهبی نمونه برای دوران مدرن ما بود. او با سنت اعتقادی خود، حقیقت را به صاحبان قدرت می‌گفت؛ بدون ترس بی‌عدالتی را به چالش می‌کشید و تا حد امکان به دنبال آشتی بود. او صدای شجاعی برای برابری و ضد آپارتاید بود. ما برای او به شدت دلتنگ خواهیم شد.

وی ادامه داد: او مردی بود که کارهای خوبش تا مدت‌ها بعد از او به نفع دیگران خواهد بود. زندگی او به همه ما یادآوری می‌کند که تنها با قلبی مهربان و صدایی عادلانه می‌توانیم دنیایی بهتر برای منافع عمومی بسازیم.

انتهای پیام
captcha