همایش سالانه مسلمانان کانادا در تورنتو برگزار شد
کد خبر: 4023908
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

همایش سالانه مسلمانان کانادا در تورنتو برگزار شد

همایش بزرگ مسلمانان کانادا با عنوان «احیای روحیه اسلامی» با حضور جمعی از سخنرانان و کارشناسان مسلمان در شهر تورنتو برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگ مسلمانان کانادا با عنوان «احیای روحیه اسلامی» / امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از  ابوت اسلام، همایش بزرگ سالانه مسلمانان کانادا با عنوان «احیای روحیه اسلامی» طی دو روز گذشته(4 و 5 دی ماه) در شهر تورنتو برگزار شد. 

این همایش برای دومین سال متوالی به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی با اجرای  سخنرانی‌های دینی و اجتماعی، برنامه‌های مختلف هنری و مسابقات خانوادگی برگزار شد. 

این همایش علاوه بر عنوان کلی «احیای روحیه اسلامی» هر سال یک موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد و در همایش امسال سخنرانان معروفی از سراسر جهان با موضوع «ساخت دنیایی بهتر: تعادل بین خود و جامعه» به سخنرانی پرداختند.

پیش از همه‌گیری کرونا، این همایش یک گردهمایی اجتماعی بزرگ به حساب می‌آمد که در آن 25 هزار نفر از سراسر آمریکای شمالی برای شرکت در برنامه‌های آن حضور می‌یافتند. این رویداد به عنوان یک برنامه آموزشی، اولین بار دو دهه پیش توسط گروهی از جوانان مسلمان برای مقابله با واکنش شدید علیه اسلام و مسلمانان پس از حادثه 11 سپتامبر سال 2001 و ایجاد پل تفاهم با غیر مسلمانان راه‌اندازی شد.

در سال‌های گذشته در هنگام برگزاری این همایش، هزاران نفر برای استفاده از سخنرانی‌های دینی و انگیزشی از سوی اندیشمندان و سخنرانان برجسته مسلمان و همچنین نشست‌های علمی، سرگرمی و خرید، به مرکز همایش مترو تورنتو می‌رفتند.

امسال علاوه بر پخش آنلاین سخنرانی‌ها، شرکت‌کنندگان در همایش توانستند از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر برای شرکت در مسابقات و برنامه‌های خاص کودکان حضور داشته باشند.

این برنامه با سخنان شیخ محمد نینوی با موضوع «هماهنگی در زندگی عمومی و خصوصی رسول خدا (ص)» آغاز شد.

در  همایش امسال همچنین افزایش نفرت ضد مسلمانان در کانادا مورد بحث قرار گرفت.

مسلمانان در کانادا در چند ماه گذشته شاهد حمله هولناکی بودند که منجر به کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان در شهر لندن در استان انتاریو شد. این فاجعه در سراسر جهان بازتاب یافت و زنگ خطری برای مقامات و شهروندان این کشور بود تا در برابر موج فزاینده نفرت‌افکنی هوشیار باشند.

انتهای پیام
captcha