نظارت‌ بر رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی توسط نانواها افزایش یابد
کد خبر: 4024279
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

نظارت‌ بر رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی توسط نانواها افزایش یابد

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در سطح شهر رعایت نشدن شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی توسط نانواها مشاهده می‌شود که باید در خصوص اجرای آنها، نظارت‌ها افزایش یابد و توجیه نانوایی‌ها نیز انجام شود.

نظارت‌ بر رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی توسط نانواها افزایش یابدبه گزارش ایکنا از خوزستان، رضا نجفی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا که امروز ۷ دی‌ در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: نانوایی‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نمی‌کنند و نظارت مستمری نیز در این خصوص مشاهده نشده است. حتی به نظر می‌رسد نانوایی‌ها از شیوه‌نامه‌ها اطلاعی ندارند که باید در این راستا آموزش، توجیه و دیگر کارهای مورد نیاز انجام شود.

وی درباره گزارشی مبنی بر رعایت ۹۰ تا ۹۵ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط نانواها، خطاب به رئیس اتحادیه نانواها، گفت: با ارائه این گزارش، احساس شد که یا ما یک جای دیگر زندگی می‌کنیم یا شما جای دیگری زندگی می‌کنید.

نجفی گفت: در کدام نانوایی در شهر اهواز از همه این ابزار از جمله ماسک و الکل استفاده می‌شود؟ از طرف دیگر نیز اتحادیه نانواها باید از نانوایی‌های غیرمجاز شکایت کند و در صورت فک پلمب مجددا شکایت انجام و برخورد شود.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: در سطح شهر رعایت نشدن شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی توسط نانواها مشاهده می‌شود که باید در خصوص اجرای آنها، نظارت‌ها افزایش یابد و توجیه نانوایی‌ها نیز انجام شود.

وی بیان کرد: در صورت رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خطر ابتلا به سویه اُمیکرون وجود دارد و اگر در این زمینه کوتاهی شود، باید در پیشگاه خداوند و قانون پاسخگو باشیم.

نجفی با تاکید بر پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی افزود: دو سال از شیوع کرونا گذشته و هنوز برخی از دستگاه‌ها هیچ حمایت و همکاری نداشته‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد باید از ابزاری که در دست داریم استفاده کنیم و با این دستگاه‌ها برخورد شود.

امیر دهقان، رئیس اتحادیه نانوایان اهواز در این نشست در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در باره رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نانوایی‌های اهواز اظهار کرد: ۹۰ تا ۹۵ درصد نانوایی‌ها، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و مواردی که عنوان می‌شود در حوزه نانوایی‌های غیرمجاز است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا، الکل و مواد ضدعفونی کننده و ماسک با قیمت مناسب در اختیار نانوایی‌ها قرار دارد.

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با بیان اینکه بازرسی‌ها از نانوایی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: تعداد کمی از نانوایی‌های دارای پروانه، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: نانوایی های غیرمجاز را نیز پلمب می‌کنیم، اما متاسفانه فک پلمب می‌کنند که باید پس از این کار با آن‌ها برخورد شود اما این کار انجام نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha