نگاهی به برنامه‌های «فاطمیه و بیداری اسلامی» در بوشهر
کد خبر: 4024307
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

نگاهی به برنامه‌های «فاطمیه و بیداری اسلامی» در بوشهر

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: ویژه‌برنامه‌‌های «فاطمیه و بیداری اسلامی» از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی و تشکل‌های مردمی و مؤسسات قرآنی بوشهر در شهرها و روستاهای این استان برگزار می‌شود.

عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا، به ارائه گزارشی از برنامه‌های سالروز ایام شهادت ام‌ابیها(س) و دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی به‌صورت مجازی با موضوع «فاطمه بهترین الگویی همه» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم و با همکاری کارگروه قرآنی این شهرستان به‌مناسبت ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بوشهر گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج سبک زندگی فاطمی را از اهداف برگزار مسابقه کتابخوانی مجازی فاطمیه خواند و افزود: علاقه‌مندان از هفتم دی‌ماه به‌مدت هشت روز می‌توانند با دانلود جزوه الکترونیکی مسابقه کتابخوانی فاطمیه از تارنمای کارگروه قرآنی شهرستان دیلم به نشانی اینترنتی kqdeylam.ir مراجعه و سپس با ارسال پیامک حضور در مسابقه به پیام‌رسان ارشاد به شماره ۰۹۱۷۹۷۱۶۳۰۱ شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی بوشهر با بیان اینکه به نفرات اول تا دهم مسابقه کتابخوانی مجازی فاطمیه جوایز نقدی اهدا خواهد شد، گفت: زمان برگزاری آزمون مسابقه کتابخوانی «فاطمه بهترین الگویی همه» ۱۸ دی‌ماه جاری است.

وی به برگزاری کرسی محفل انس با قرآن با تلاوت عباس هاشمی و محمد جماله از قاریان ممتاز کشوری در حسینیه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) گلزار بهشت‌صادق(ع) شهر بوشهر اشاره کرد و گفت: مراسم «ما مدیون ملّتیم» به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یادمان شهدای بیداری اسلامی و مدافعان حرم با روایتگری کاظم دارابی و با نوای میثم مطیعی، ذاکر آل‌ الله(ع)، 11 دی‌ماه، ساعت ۱۹:۳۰ به مدت دو شب در این حسینیه از سوی هیئت مذهبی منتظران حضرت مهدی(عج) مسجد خاتم‌الانبیا(ص) و با مشارکت فرهنگی شهرداری بندر بوشهر و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج نجف‌اشرف و هیئت مذهبی فاطمیون برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اعلام کرد: جشنواره ره‌آورد سرزمین‌نور با عنوان دلتنگی‌های راهیان‌نور از سوی سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام‌ صادق(ع) با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بوشهر برگزار می‌شود. همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و خانواده‌ها می‌توانند دلتنگی‌های راهیان نور خود را در قالب داستان مجازی استوری، نماهنگ‌های 60 ثانیه‌ای، شعر، وبلاگ‌نویسی، دل‌نوشته و تولید محتوا چندرسانه‌ای برای شرکت در جشنواره ره‌آورد سرزمین‌نور را تا 15 بهمن‌ماه سال جاری به شماره 09173727361 ارسال کنند.

وی با بیان اينکه وحدت شیعه و اهل‌ سنت نشان از ولایتمداری، دیانت، دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و تجلی اقتدار پایدار انقلاب ایران اسلامی است، گفت: طبق برنامه‌ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم گرامیداشت یوم‌الله نهم د‌ی‌ماه، ساعت ۹ روز پنجشنبه در مصلای نماز جمعه شهر بوشهر با سخنرانی سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی ستادکل نیروهای مسلح و با حضور امام‌جمعه و استاندار و مردم شیعه و اهل‌ سنت برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی بوشهر با بیان اینکه تاکنون قريب به یک‌ هزار پویش خانگی قرآن کریم در شهرها و روستاهای این استان شناسایی و ثبت سامانه شده است، افزود: مجلس ختم پنج میلیونی سوره کوثر به همت مؤسسات قرآنی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان بوشهر و با مشارکت دبیرخانه نخستین پایتخت قرآنی ایران به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از سوی محافل پویش‌های خانگی قرآن کریم در حال برگزاری است.

وی در پایان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و بصیرتی به‌مناسبت یادمان ایام «فاطمیه و شهدای بیداری اسلامی» در مرکز افق شهدای قرآنی منا امامزاده میراحمد(ع) شهرستان تنگستان و مرکز افق سپهبد شهید سلیمانی امامزاده سلیمان ابن علی(ع) شهرستان گناوه خبر داد.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha