تخریب یک مقبره اسلامی در شمال غرب آلمان
کد خبر: 4025315
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

تخریب یک مقبره اسلامی در شمال غرب آلمان

پلیس آلمان اعلام کرد در یک حمله خرابکارانه، 30 سنگ قبر در یک قبرستان متعلق به مسلمانان در شمال غرب این کشور آسیب دیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی، پلیس آلمان روز شنبه اعلام کرد حدود 30 سنگ قبر در یک قبرستان مسلمانان در شهر ایزرلون (Iserlohn) در شمال غربی آلمان تخریب شده است.

بر اساس بیانیه دادستان و اداره پلیس، این حادثه اواخر روز جمعه یا اوایل شنبه، 11 دی رخ داده است. مقامات خواستار دریافت اطلاعات از شاهدان این خرابکاری برای کمک به روند تحقیقات شدند.

این حمله در بحبوحه افزایش نگران‌کننده جرایم ضد مسلمانان در آلمان در سال‌های اخیر صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای از این حادثه ابراز تأسف کرد. در این بیانیه آمده است که این حمله که در شب سال نو انجام شده نمونه جدیدی از ذهنیت بیمار ضد اسلامی است که اخیراً به ویژه در اروپا در حال افزایش است و حتی قبرستان‌های مسلمانان را نیز هدف قرار داده است.

این وزارتخانه از مقامات خواست تا عاملان این حمله شنیع را پیدا کنند و آنها را محاکمه و به مجازاتی که شایسته آن است محکوم کنند. همچنین از مقامات خواسته شده تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی انجام دهند.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از اسلام‌هراسی اروپا در سال 2020، در مجموع 901 جنایت ضد مسلمانان توسط اداره پلیس جنایی فدرال آلمان در سال 2020 ثبت شده است.

هجده تظاهرات ضد مسلمانان و 16 تظاهرات توسط جنبش نژادپرست PEGIDA در آلمان در این سال برگزار شده است.

علاوه بر این، بر اساس این گزارش، در سال 2020 با اعمال قرنطینه ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها در سراسر اروپا، این قاره شاهد افزایش جرایم آنلاین ضد مسلمانان بوده است.

انتهای پیام
captcha