چرا «سلیمانی» مکتب شد
کد خبر: 4025331
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

چرا «سلیمانی» مکتب شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، حاج قاسم را رهبر قلب‌ها خواند و گفت: سردار سلیمانی از یک شخصیت حقیقی و حقوقی فراتر و سبک زندگی او نشان‌دهنده یک مکتب است.

حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجانحجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کردند، به عبارتی از یک فردیت و شخصیت حقیقی ایرانی و یک شخصیت حقوقی و جایگاه اجتماعی ایشان را به مراتب بالاتری رشد دادند و از او به یک مکتب نام بردند.

وی با اشاره به اینکه مکتب اسلام و تشیع برگرفته از قرآن و نظرات ائمه معصومان(ع) است، ابراز کرد: روش، منش، حرکت‌ها و باورهای حاج قاسم نیز برگرفته از مکتب اسلام، رسول خدا(ص)، ائمه اطهار(ع) و امامین انقلاب است. حاج قاسم از خود چیزی نداشت و خود را وقف اسلام، آزادی و بشریت کرده بود، کسی که به این جایگاه برسد زندگی‌اش شخصی نیست و به یک شخصیت حقیقی محدود نمی‌شود بلکه هر آنچه از او دیده و شنیده می‌شود، نمونه بارز و آشکار اهل بیت(ع) است، به همین دلیل از او به عنوان یک مکتب یاد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه زندگانی حضرت علی(ع) در ابعاد مختلف، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی، معرکه جنگی، عدالت‌محوری و سایر موارد، سراسر رنگ و بوی خدایی و قرآنی دارد، بیان کرد: منش حاج قاسم نیز تبلوریافته این مکتب است.قاسم سلیمانی یکی از نمونه‌های بارز سبک زندگی دینی و قرآنی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: حاج قاسم نمونه بارز ولایت‌باوری و ولایت‌مداری بود. هرگز از ولی خود جلو نمی‌افتاد و در راستای عمل به دستورات ولی از جان و مال و زندگی خود می‌گذشت. در صدر اسلام نیز شخصیت‌های مختلفی مثل اباذر، عمار و یاسر داریم که برای معرفی اسلام و قرآن به دنیا، حرف نمی‌زنند بلکه عمل می‌کنند و با عمل خود در میدان‌های مختلف و معرکه جنگ از اسلام دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در ارتباط با خانواده شهدا برای فرزندان شهدا مثل یک پدر بود، یادآور شد: در عرصه خدمت‌رسانی بیل به دست می‌گرفت. در جایی که لازم بود از جان خود بگذرد، جانفشانی می‌کرد و در حوزه مسائل اقتصادی به صحنه می‌آمد. در مقابل معیشت مردم بی‌تفاوت نبود و مردم نیز در تشییع جنازه باشکوه سردار نشان دادند قدردان این سرباز سرافراز اسلام و انقلاب هستند.

بیگدلی با اشاره به اینکه روایتی از پیامبر(ص) داریم که انسان باید همه وجودش، دستش، زبانش، پایش، چشمش و همه اعضا جوارحش خدایی شود و جز خدا نبیند، نشنود، نگوید و جز در مسیر الهی حرکت نکند، ادامه داد: همه وجود حاج قاسم تبعیت محض از خدا، قرآن و ولایت فقیه بود حتی دیگران نیز در مقابل او تسلیم بودند و از جان و دل او را دوست داشتند. اخلاص حاج قاسم زبانزد خاص و عام بود و انسانی مخلص در جبهه مقاومت و ایستادگی به‌شمار می‌رفت.

وی قاسم سلیمانی را رهبر قلب‌ها خواند و گفت: اطرافیانش حاضر بودند از وجود خود برای این شخصیت بگذرند. او نه تنها قلوب مجموعه خود را تسخیر کرده بود، بلکه برای پاکستانی‌ها، سوری‌ها، یمنی‌ها و عراقی‌ها نیز مثل پدر و رهبر بود و غیر از عزت چیزی نمی‌خواست. از تهدید‌ها فرصت می‌ساخت. حاج قاسم سرمایه عظیم و الگوی بی‌نظیری است که همه کشورها آرزو دارند صاحب چنین شخصیتی باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه انسان مؤثر در درجه اول باید خدایی باشد، گفت: نماز، روزه، تسلیم خدا بودن و ذکر خدا را گفتن و موارد این چنینی، باطن او را نشان می‌داد. وقتی روضه حضرت فاطمه(س) را می‌شنید، از عمق جان می‌گریست اما در مقابل دشمن باصلابت بود، همچنان که خداوند نیز دستور داده که در مقابل دشمنان قوی و در مقابل دوستان رئوف و مهربان باشید.

وی به اولین دیدار خود با سردار سلمیانی در سپاه قدس اشاره گرد و گفت: او در اولین دیدار من را در آغوش گرفت و مجذوب خود کرد و استقبال بی‌نظیری از همه داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های او این بود که در اولین دیدار همه را شیفته خود می‌کرد. او یکی از عنایت‌های الهی بود که امیدواریم شخصیت او در کشور تکثیر شود.

انتهای پیام
captcha