امر به معروف و نهی از منکر محافظ سرمایه انسان در زندگی است
کد خبر: 4025962
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
حجت‌الاسلام عباس ذاکری:

امر به معروف و نهی از منکر محافظ سرمایه انسان در زندگی است

امام‌جمعه شهرستان جاسک گفت: ایمان به خدای متعال، انجام عمل صالح و همچنین امر به معروف و نهی از منکر سه محور اصلی سرمایه انسان و راه فرار او از خسران است.

همایش امر به معروف و نهی از منکربه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، همایش امر به معروف و نهی از منکر، ۱۳ دی‌ماه با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مظفری‌نژاد، معاون نظارت و ارزیابی مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی آجا، مقامات کشوری و لشکری و به میزبانی امام‌جمعه جاسک و روحانیون اهل‌ سنت در سالن اجتماعات منطقه دوم دریایی این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس ذاکری، امام‌جمعه شهرستان جاسک در این همایش اظهار کرد:  ایمان به خدای متعال، انجام عمل صالح و همچنین امر به معروف و نهی از منکر سه محور اصلی سرمایه انسان و راه فرار او از خسران است.

وی محافظت و حراست از بنیاد خانواده را یکی از معروفات اجتماعی و اخلاقی دانست و گفت: بی‌توجهی به فرزند و همسر در کار موجب بروز صدمات و لطمه‌های جبران‌ناپذیری می‌شود. خانواده‌ای که الگوی آن ائمه اطهار(ع) است باید جوانان را از آسیب‌های فضای مجازی آگاه کند تا دچار خطا و اشتباه نشوند.

امام‌جمعه شهرستان جاسک بیان کرد: از نکات تأثیرگذار بر امر به معروف و نهی از منکر و تأثیر آن بر روی افراد، محیط است که فرزندان ما بعد از خروج از کانون خانواده‌ وارد اجتماع می‌شوند و اگر در این محیط امر به معروف و نهی از منکر رواج داشته باشد دیگر این افراد دچار خطا نمی‌شوند و به سوی انجام کار خیر و درست سوق داده می‌شوند.

امنیت و آسایش ایران در سایه برکت خون شهداست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مظفری‌نژاد، معاون نظارت و ارزیابی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی، ایشان را حامی مسلمانان و دست توانمند ایران اسلامی دانست و گفت: امنیت و آسایش ایران اسلامی از برکت خون و ایستادگی سلیمانی‌هاست.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان عقیدتی سیاسی آجا با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: وقتی خداوند می‌خواهد عظمت نماز را مطرح کند می‌فرماید اگر می‌خواهید نهی از منکر کنید و دنبال فحشا و منکر نباشید نماز بخوانید که ثمره آن باعث می‌شود از فحشا و منکر دوری کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر واجبات الهی را انجام ندهیم فقر، فحشا و منکر در جامعه زیاد خواهد شد، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم این واجب الهی تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد ابتدا باید خود آمرین با مفاهیم و کلمات این واجب الهی آشنا باشند و درک کنند تا بتوانند به‌صورت درست این موضوع را تفهیم کنند.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha