اجرای طرح مدرسه قرآنی در مدارس ابتدایی راهیان کوثر خوزستان
کد خبر: 4026166
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

اجرای طرح مدرسه قرآنی در مدارس ابتدایی راهیان کوثر خوزستان

حجت‌الاسلام زرشناس با بیان اینکه خوزستان تنها استانی است که هدف طرح مدارس قرآنی قرارگاه نور قرار گرفته است، گفت: این طرح در قدم اول در 10 مدرسه ابتدایی راهیان کوثر در حال اجرا است و هدف اساسی آن آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم است.

اجرای طرح مدرسه قرآنی در مدارس ابتدایی راهیان کوثر خوزستان

حجت‌الاسلام هادی زرشناس، مسئول مؤسسه راهیان کوثر و مجری طرح مدارس قرآنی سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از اجرای طرح مدارس قرآنی در مدارس راهیان کوثر استان خبر داد و گفت: مدارس قرآنی طرحی است که در قرارگاه نور حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه اجرا شده است. قرارگاه قرآنی نور، طرح‌های مختلفی جهت ترویج فرهنگ قرآن دارد از جمله این طرح‌ها، مدارس قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه این طرح در مدارس راهیان کوثر که وابسته به سپاه هستند، اجرا می‌شود، افزود: مدارس راهیان کوثر، ۲۴ مدرسه هستند. این طرح در قدم اول در 10 مدرسه ابتدایی راهیان کوثر در حال اجرا است. هفته گذشته کارگاه توجیهی این طرح با شرکت ۹۰ معلم و مدیر مدارس ابتدایی تشکیل شد.

زرشناس اظهار کرد: برنامه‌های این طرح شامل ارائه خلاقانه محتوای قرآنی کتب درسی، آموزش مفاهیم، تلاوت، تجوید، حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن و ... است. طرح مدارس قرآنی ۶ مرحله دارد که در هر مرحله برنامه‌هایی برای آن مشخص شده است.

مسئول مؤسسه راهیان کوثر و مجری طرح مدارس قرآنی سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان در پایان با بیان اینکه خوزستان تنها استانی است که هدف طرح مدارس قرآنی قرارگاه نور قرار گرفته است، گفت: هدف اساسی این طرح آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم است. آموزش قرآن کریم در سنین کودکی باعث می‌شود که این مفاهیم ماندگاری بیشتری در اندیشه آنها داشته باشد.

انتهای پیام
captcha