پایان اعتصاب غذای هشام ابوهواش
کد خبر: 4026279
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

پایان اعتصاب غذای هشام ابوهواش

هشام ابوهواش زندانی قهرمان فلسطینی پس از تصمیم رژیم صهیونیستی برای آزادی وی در تاریخ ۲۶ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی، سرانجام به ۱۴۱ روز اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، این تصمیم پس از آن صورت گرفت که مقامات رژیم صهیونیستی تسلیم درخواست‌های این اسیر قهرمان شده و اعلام کردند وی تا کمتر از دو ماه دیگر آزاد خواهد شد.

جنبش مقاومت ملی فلسطین حماس ضمن تبریک پیروزی این اسیر قهرمان در نبرد خود با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: پیروزی این اسیر قهرمان، بار دیگر قدرت مردم فلسطین برای مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگران صهیونیست را ثابت کرد و نشان داد که این ملت از اراده‌ای شکست‌ناپذیر برخوردار است.

خالد البطش یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به این خبر گفت: ما از اسیر دربند، هشام ابوهواش درس اراده و مقاومت را می‌آموزیم.

از طرفی محمد شقاقی، سخنگوی رسانه‌ای مؤسسه مهجة‌القدس نیز پیروزی این اسیر مبارز را رویدادی مهم در تاریخ نهضت ملی اسرا خواند و بر ادامه راه و تبدیل این واقعه مهم به مبنایی برای وحدت مردم غزه، کرانه باختری، اراضی اشغالی سال 1948 و آوارگان فلسطینی تأکید کرد.

وی تصریح کرد: آزادی همه اسیران در بند، مسئولیتی است که بر عهده همه ما قرار دارد و باید این مسئولیت را به هر قیمت ادا کنیم؛ چرا که آزادی اسرا، آزادی میهن، قدس و فلسطین خواهد بود.

انتهای پیام
captcha