ساخت تالار مرکزی اولویت فرهنگی بندرعباس است
کد خبر: 4026484
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
مدیرکل سابق ارشاد هرمزگان:

ساخت تالار مرکزی اولویت فرهنگی بندرعباس است

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت تالار مرکزی را یک اولویت فرهنگی شهر بندرعباس دانست و گفت: با کمبود اعتبار 700 میلیون تومانی برای اخذ پروانه ساخت این تالار مواجه و نیازمند مساعدت مسئولین وزارتخانه هستیم.

رضا کمالی زرکانی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، رضا کمالی‌زرکانی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صبح امروز، 15 دی‌ماه، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل این نهاد، اظهار کرد: هرگاه خداوند نعمتی به انسان می‌بخشد، توفیق ارتباط با انسان‌های خوب را فراهم می‌کند. برای من خدمت به انسان‌های اهل کتاب، فرهنگ، هنر، بچه‌های مسجد و... باعث افتخار است.

وی افزود: وقتی مسئولیتی را تحویل می‌دهی فرصت دیگری است تا فرصت اشتباه از فرد گرفته شود. چراکه خطای یک مدیر می‌تواند موجب آسیب‌های بسیاری شود. به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تبریک می‌گویم و از همه بانیان این انتخاب خوب، قدردانی می‌کنم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای اولین بار است که در هرمزگان، نیرویی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان انتخاب می‌شود که باید این اتفاق را به فال نیک بگیریم. وقتی مدیری می‌رود نباید تنها خود و فعالیت‌هایش را پرزنت کند، بلکه باید از کارهای صورت نگرفته هم حرف بزند. ما به کمک نیروهای فرهنگ و ارشاد استان 24 رتبه در شاخص‌های اختصاصی رشد کردیم.

کمالی‌زرکانی ادامه داد: ما از خیلی استان‌ها امکانات کمتری داشتیم اما رتبه 3 افتخاری برای مردم هرمزگان است و امیدواریم مدیرکل جدید، این رتبه را به جایگاه اول برساند. همچنین 2 سال پیاپی در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه شدیم. از سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان برای همکاری‌های صورت گرفته تشکر می‌کنم. با این همکاری، 6 پروژه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در این 3 سال گفتمانی با شهرداری‌های استان شکل دادیم. به عنوان مثال شهردار بندرخمیر بازار ماهی‌فروشان این شهر را به یک پلاتو اختصاص داد. برای بندرعباس تالار مرکزی یک اولویت است و با پیگیری‌های بسیاری، حکم تخریب آن را لغو کردیم و تا امروز با کمبود اعتبار 700 میلیون تومانی برای اخذ پروانه ساخت آن مواجه هستیم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری هفته هرمزگان یک اولویت بود و از رئیس شورای فرهنگ عمومی استان برای نگاه مثبت به این مسئله تشکر می‌کنم. معیشت کارمندان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وضعیت خوبی ندارد و این در شأن همکاران من در این نهاد فرهنگی نیست.

کمالی‌زرکانی تصریح کرد: هنرمندان پیشکسوت ما نمی‌توانند از بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند و امیدواریم در این زمینه قوانین تسهیل‌کننده‌ای تصویب شود. کمک به انجمن‌ها در اداره‌کل ارشاد هرمزگان نزدیک به صفر بوده و از این بابت قدردان روسای انجمن‌های سراسر استان هستم که بدون هیچ‌گونه چشمداشتی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مؤسسات قرآنی ما نیز هیچ هزینه‌ای نمی‌گیرند و در طول سال مشغول فعالیت‌های گسترده‌ای هستند.

وی عنوان کرد: باید مطبوعات را به عنوان مشاغل خانگی بپذیریم. باعث است که شهر بندرعباس برخلاف بسیاری از مراکز دیگر استان‌ها تئاتر شهر، پردیس سینمایی و خانه هنرمندان ندارد و تعدادی از شهرهای ما در استان نیز هیچ فضای فرهنگی ندارند. من شرمنده مردم میناب شدم و هرچه برای پردیس سینمایی این شهر تلاش کردم، به جایی نرسید.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از زحمات «رضا کمالی‌زرکانی» تقدیر و «اسماعیل جهانگیری» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha