شهید سلیمانی راه جدیدی پیش پای جبهه مقاومت گشود
کد خبر: 4026888
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
خطیب جمعه تهران:

شهید سلیمانی راه جدیدی پیش پای جبهه مقاومت گشود

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: شهید سلیمانی زنجیره‌ای در جبهه مقاومت ایجاد کرد و این قطره‌ها و جویبارها را به صورت یک دریای خروشان درآورد که یمن، لبنان، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران و آزادگان جهان را در دفاع از حرم از هسته‎های جدا به هم پیوند داد و یک قدرت عظیم به وجود آورد و راه جدیدی پیش پای مقاومت گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امروز 17 دی، در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به سه مناسبت ایام سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و اولین سالگرد درگذشت مرحوم علامه مصباح یزدی گفت: حضرت زهرا(س) مقاماتی دارد که برخی از آنها در خور فهم ما خاکیان نیست. ایشان جامع اسمای حسنی خداوند است و آیینه جلال و جمال و اسم اعظم پروردگار است.

وی افزود: یکی از این مقامات ایشان این است که خداوند او را برای جدا کردن صف حق و باطل شاخص معرفی کرده است. امام حسین(ع) در قتلگاه فرمود که خدایا! من راضی به رضای تو هستم اما در خصوص حضرت زهرا(س) باید گفت خدا راضی به رضای فاطمه(س) است. هر جا رضایت فاطمه(س) را دیدید بدانید خدا راضی است؛ فاطمه(س) مظهر رضای و جلوه تمام عیار خدانماست و از طرفی هر گروه و جریانی که فاطمه(س) در آن نیست مورد غضب خداوند است.

صدیقی اظهار کرد: مقام دیگر حضرت زهرا(س) مقام عشق و محبت است. او ذوب در پروردگار عالم است و از شب تا صبح مشغول عبادت است و از غیر خدا و و از خود خدا هم تقاضایی ندارد. ملت فاطمی ما هم در این 42 سال به انقلاب تقدیم کرده‌اند و از انقلاب طلبکار نبوده‌اند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: مقام دیگر حضرت زهرا(س) مقام پاسداری، مرزبانی و حمایت از پرچم حکومت توحید و ولایت و امامت است. حضرت زهرا(س) در مقابل مخالفان ولایت ایستاد و در این مقابله از نظر جسمی جانباز و اسیر بستر شد اما پیروز میدان بود و نفاق‌ها را افشا کرد و چهره نورانی امامت و ولایت را بیمه کرد و امروز پرچم غدیر را در بستر انقلاب اسلامی با رهبری و فرماندهی رهبر معظم انقلاب می‌بینیم.

وی اظهار کرد: ایشان در جهاد و سیاستمداری نمونه بود. اینکه شهید سلیمانی بیش از سلیمانی مجاهد و رزمنده اثرگذار است و دشمن بیشتر از این ضربه دیده است، همان ادامه حرکت حضرت زهرا(س) است و حتی در موقع بیماری وصیت شبانه و پنهانی غسل و دفن کردن، در واقع ادامه و استمرار رزم فاطمه زهرا(س) در برابر مخالفان جریان ولایت و امامت و حاکمیت دین است.

صدیقی با اشاره به چهره عاطفی حضرت زهرا(س) در برابر یتیم و مسکین و اسیر گفت: حضرت زهرا(س) در مقام مقابله جانانه آن چنان سرسخت است که به آنها اجازه عیادت نمی‌دهد و جواب سلام آنها را هم نمی‌دهد و با این جریان مخالف اسلام ناب و اسلام مبارزه با استکبار و اسلام ایثار و شهادت مبارزه می‌کند و خم به ابرو نمی‌آورد و اجازه نداد آنها به دنبال پیکر مطهرش بیایند و با این کار تا قیامت از آنها اعلام برائت و انزجار کرد.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه تقوا سنگر و سپر است، گفت: ریشه این تقوا توحید است و اگر خواستیم از شر شیاطین ظاهری و باطنی در امان بمانیم باید زیر پرچم توحید باشیم و ولایت بستر توحید است.

وی با اشاره به مناسبت‌های دی‌ماه افزود: ماه دی ما پرحادثه و تاریخ‌سازی است. اولین مناسبت 9 دی است که در آن دست قدرت خداوند از آستین بصیرت ملت امام حسین(ع) بیرون آمد و شهید عزیز ما شهید سلیمانی این مدال را به ملت ما دادند. ملت شهات و امام حسین(ع) وقتی دیدند فتنه‌گران به عکس امام(ره) جسارت کردند، به اصل ولایت جسارت کردند و در روز عاشورا به امام حسین(ع) جسارت کردند، به صحنه آمدند و این قطرات به دریای خروشانی مبدل شد و بساط فتنه را برچید و این حرکت اصیل و خودجوش قاطبه ملت ایران یک شاخصه داشت و این بود که صرفاً از امام حسین(ع) و ولایت دفاع کردند. همه جریانات به میدان آمدند و جز عکس امام(ره) و پرچمدار انقلاب و نایب امام زمان(عج) چیز دیگری نداشتند و اصالت و هویت خود را به عالم نشان دادند و همه آنهایی که خواب پریشان دیده بودند سرافکنده و منزوی کردند.

صدیقی اظهار کرد: همچنین 19 دی مردم حماسه آفرین قم به صحنه آمدند و الحق که این شهر، شهر جهاد و اجتهاد و قیام و شهادت است. این شهر برای دفاع از مرجع تقلیدشان همگی به صحنه آمدند و علیه رژیم آمریکایی طاغوتی شعار دادند و از امام(ره) اعلام حمایت کردند و با خون آنها خیابان‌های قم رنگین شد. آن روز تصور نمی‌شد که این حادثه چه ظرفیتی دارد به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند عاشورا نیم روزی بیشتر نبود اما آن چنان نیرو و قدرت و محتوا داشت که از آن به بعد دنیا را متحول کرد. این حادثه 19 دی هم نقطه عطفی در قیام مردم ایران بود و به دنبالش سلسله اتفاقات دیگری افتاد و به قیام سراسری انجامید و ریشه طاغوت را کند و پرچم امامت و ولایت و عدالتخواهی و حمایت از مستضعفان به دست امام راحل برافراشته شد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی همیشه مرد میدان بود و در طول زندگی چون ولی خدا بود مسئله مرگ را حل کرده بود و چون دل به خدا داده بود مشکل ثروت و دلدادگی به چرب و شیرین دنیا را حل کرده بود. او آزاده و مرد خدا و عرش بود و مزه شهادت را قبل از شهادت چشیده بود و بی‌قرار این میدان بود و لذا شهادت او نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است که انقلاب را بیمه کرد.

وی یادآور شد: دو سال پس از شهادت او تحول در منطقه را نگاه کنید. در همه کشورهای منطقه به یاد شهید سلیمانی همه علاقه مندان مبارزه با استکبار جهانی برای او مجالسی برپا کردند و بیش از 400 جلسه حساب شده در عراق برگزار شد و این نشانه انقلاب جدیدی است و از سوی ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی بیش از 110 جلسه بسیار باشکوه به یاد شهید سلیمانی برپا شد و سبک زندگی، پیامها و مشخصات مکتب این شهید مرور شد.

صدیقی با اشاره به اولین سالروز درگذشت مرحوم علامه مصباح یزدی بیان کرد: آیت الله مصباح روحیه عرفانی داشت و با اعتقاد به جهاد از قبل از انقلاب جزو خط‌شکن‎های اولیه مبارزه علیه طاغوت بود و تمام زندگی اش را به جهاد گذراند و تیرهای سهمگین تهمت‎ها و امواج لیبرال‎ها و سکولارها و غربگراها به سمت او بود ولی خم به ابرو نیاورد و تا آخرین لحظه حیات در مقابل ولی و رهبرش واقعا عاشق و متواضع بود و واقعا اعتقاد داشت در غیبت امام عصر(عج) شخصیت اول، آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: لذا به این فرماندهان و مکتب‌سازان و موج‌آفرینان که حیات طیبه جهادی برای کشور ما به ارمغان آوردند می‌بالیم و خدا را شکر می‌کنیم.

وی افزود: همچنین تعدادی از دانشجویان عزیز ما که در تشییع جنازه جهانی و بی‌سابقه شهید سلیمانی حضور داشتند و از خانواده‌های انقلابی بودند در سانحه هواپیمایی اوکراین جان خود را از دست دادند و به لقای شهید سلیمانی پیوستند. ما یاد و خاطره این دانشجویان عزیز که از دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و تهران و دانشگاه‌های دیگر بودند، گرامی می‌داریم. خانواده‌های آنان دشمنان را مأیوس کردند و انشالله خداوند عزیزان آنها را با شهید سلیمانی و امام حسین(ع) محشور بفرماید.

صدیقی اظهار کرد: شهید سلیمانی زنجیره‌ای در جبهه مقاومت ایجاد کرد و این قطره‌ها و جویبارها را به صورت یک دریای خروشان درآورد که یمن، لبنان، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران و آزادگان جهان را در دفاع از حرم از هسته‎های جدا به هم پیوند داد و یک قدرت عظیم به وجود آورد و راه جدیدی پیش پای مقاومت گذاشت و به رغم خواست ترامپ قاتل جنایتکار خبیث و سایر خبیث‌هایی که این جنایت را کردند که فکر می‌کردند مقاومت با شهادت سردار سلیمانی تضعیف می‌شود، دیدیم که آمریکایی‌ها روز و روزگاری در این منطقه نخواهند داشت و آب خوشی از گلوی آنها پایین نخواهد رفت.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: امروز هم پیشرفت روزافزون و مقتدرانه یمن و اقتدار ابرمرد عرب، سیدحسن نصرالله، را می‌بینیم و همینطور مجاهدان عراق را هر روز قوی‌تر از روز قبل خواهید دید. در افغانستان هم آمریکا پس از شهید سلیمانی مفتضحانه فرار کرد و ما مطمئن هستیم این جبهه به یادگار مانده از قهرمان مکتب‌ساز، شهید سلیمانی، در این جنگ تمام عیار علیه باطل و استکبار ریشه آمریکا و مزدوران آمریکا را از منطقه برای همیشه خواهد کند.

وی در پایان بیان کرد: از پیروزی های افتخارآمیز ما هم این است که پس از شهادت سردار دلها رهبر شجاع و فرزانه و سلیمانی پرور ما وعده انتقام به جبهه مقاومت دادند و هم دستور داده شد که عین الاسد در چنین روزی آماج حملات موشکی قرار گیرد و این دشمن به ظاهر قوی از نظر سلاح و شکست خورده سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و بین المللی و بی آبرو، این ضربه محکم را تجربه کرد و هیچ غلطی نتوانست بکند.

انتهای پیام
captcha