صدور مجوز اینترنتی زیارت روضه شریفه مسجدالنبی برای بانوان
کد خبر: 4027406
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
وزارت حج عربستان اعلام کرد:

صدور مجوز اینترنتی زیارت روضه شریفه مسجدالنبی برای بانوان

وزارت حج عربستان اعلام کرد: با توجه به اینکه ثبت نام زیارت از مرقد مطهر رسول اکرم(ص) فقط مخصوص آقایان است، بانوان می‌توانند برای زیارت و اقامه نماز در روضه شریفه مسجدالنبی ثبت نام اینترنتی انجام دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی الیوم، وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرد که بانوان نمی‌توانند از طریق اپلیکیشن عمره، مجوز زیارت مرقد مطهر حضرت رسول اکرم(ص) را رزرو کنند.

به گفته این وزارتخانه، زیارت مرقد مطهر حضرت رسول(ص) فقط مختص آقایان است، در حالی که بانوان می‌توانند مجوز بازدید از روضة الشریف در مسجدالنبی را رزرو کنند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی تأکید کرد که در خصوص زیارت مرقد مطهر پیامبر اکرم(ص) و اقامه نماز در روضه شریفه، فاصله بین هر دو مجوز نباید کم‌تر از 30 روز باشد.

این وزارتخانه تأکید کرد که برای اقامه نمازهای واجب در مسجدالنبی نیازی به رزرو وقت در اپلیکیشن اعتمرنا نیست و این موضوع مربوط به زیارت مرقد مطهر رسول اکرم(ص) و اقامه نماز در روضه شریفه است.

روضه نبوی یا روضه شریفه یا روضه مبارکه مکانی در ناحیه جنوب شرقی مسجد و فاصله میان آرامگاه پیامبر و منبر ایشان است که طول آن ۲۲ متر و عرض آن ۱۵ متر است. این مکان با فرش سبز رنگی پهن شده‌ است و آرامگاه، منبر و محراب در محدوده آن قرار دارند. این مکان برای مسلمانان به علت سخنی از پیامبر مکانی مقدس و پر فضیلت است. پیامبر اکرم(ص)  در مورد این مکان فرمودند: «میان منبر و خانه من باغی است از باغ‌های بهشت و منبر من بر دری از درهای بهشت قرار دارد».

انتهای پیام
captcha