پایان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش بانوان + عکس
کد خبر: 4027532
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

پایان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش بانوان + عکس

مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بعدازظهر امروز 20 دی‌ماه در بخش بانوان به پایان می‌رسد و در ادامه از روز 22 دی‌ماه شاهد برگزاری رقابت‌ها در بخش آقایان خواهیم بود.

پایان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن در بخش بانوان + عکس

به گزارش ایکنا، مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته 19 دی‌ماه در بخش بانوان و در سه گروه بزرگسالان، دانش‌آموزان و روشندلان آغاز شده است.

این رقابت‌ها در بخش بانوان تا پایان وقت 20 دی‌ماه ادامه دارد و پس از آن شاهد برگزاری مرحله مقدماتی بخش آقایان از 22 دی‌ماه تا 25 همین ماه خواهیم بود.

مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در حالی آغاز شده است که شرکت‌کنندگان در این مسابقات از حدود یک ماه قبل تلاوت‌های خود را به ستاد برگزاری مسابقات ارسال کرده‌اند تا این آثار در مرحله مقدماتی با حضور گروه داوری مورد ارزیابی قرار گیرد.

در این مرحله 28 داور در دو گروه بانوان و آقایان حضور دارند که 10 داور خارجی و 18 داور نیز از کشورمان انتخاب شده‌اند. داوران خارجی این دوره از مسابقات که به صورت مجازی داوری می‌کنند از کشورهایی همچون پاکستان، عراق(دو داور)، بحرین، کویت، لبنان، افغانستان، مراکش، ترکیه و سوریه انتخاب شده‌اند.

این مرحله از مسابقات در مجتمع بصیرت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران واقع در منطقه حکیمیه برگزار می‌شود و ساعت شروع مسابقات نیز از ۸:۳۰ به وقت ایران و پایان آن نیز رأس ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.

سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان سازمان اوقاف و امور خیریه در رشته‌‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم و در بخش بانوان نیز تنها در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

همچنین مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی که به همت وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود،‌ شاهد برپایی رقابت در دو گروه دختران و پسران در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم خواهیم بود. در بخش روشندلان نیز شرکت‌کنندگان تنها در رشته حفظ کل قرآن و در دو گروه بانوان و آقایان رقابت می‌کنند. بخش بانوان در مسابقات روشندلان برای اولین بار است که به مسابقات اضافه شده است. این مسابقات به همت سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز اسفندماه امسال و در ایام مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود. تاکنون در مورد حضوری یا مجازی بودن این مرحله تصمیم قطعی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام
captcha