حمایت سازمان همکاری اسلامی از گفت‌وگو میان طرف‌های سودانی
کد خبر: 4027575
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

حمایت سازمان همکاری اسلامی از گفت‌وگو میان طرف‌های سودانی

سازمان همکاری اسلامی از اعلامیه سازمان ملل درباره تسهیل در روند گفت‌وگو میان طرف‌های سیاسی سودان استقبال کرد.  

لوگوی سازمان همکاری اسلامی

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای مطبوعاتی، بر حمایت خود از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت گفت‌وگو و توافق میان طرف‌های سودانی، اولویت دادن به منافع مردم سودان و حمایت از خواسته‌های آنها در زمینه صلح، دموکراسی، امنیت و توسعه تأکید کرد.
 
«حسین طه»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در این بیانیه، حمایت این سازمان از سودان را برای تضمین امنیت، ثبات، وحدت ملی و شکوفایی این کشور اعلام و بر تعهد این سازمان به استفاده از همه ظرفیت‌های خود در جهت حمایت از گفت‌وگو در دوره انتقالی با توجه به تصمیمات سران سودان و شورای وزیران امور خارجه تأکید کرد.
 
روز شنبه، 18 دی‌ماه، هیئت اعزامی سازمان ملل متحد برای حمایت از فاز انتقالی در سودان (یونیتامس) از آغاز روند گفت‌وگوی همه جانبه برای دستیابی به توافق جهت پایان دادن به بحران سیاسی در سودان خبر داد.
 
یونیتامس در بیانیه‌ای اعلام کرد که نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد و «فولکر پرتز» رئیس هیئت اعزامی سازمان ملل، رایزنی‌های اولیه را به صورت رسمی با شرکای سودانی و بین‌المللی آغاز کردند که این سازمان بین‌المللی عهده‌دار تسهیل آن با هدف دستیابی به توافقی برای پایان دادن به بحران سیاسی کنونی و توافق در مسیر پیشرفت پایدار به سوی دموکراسی و صلح است.

انتهای پیام
captcha