اهمیت افزایش جمعیت ریشه در جایگاه فرزندآوری در مکتب اسلام دارد
کد خبر: 4028080
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
مدیرکل اوقاف هرمزگان:

اهمیت افزایش جمعیت ریشه در جایگاه فرزندآوری در مکتب اسلام دارد

مدیرکل اوقاف هرمزگان با اشاره به اینکه اهمیت مسئله افزایش جمعیت ریشه در جایگاه فرزندآوری در مکتب اسلام دارد، گفت: در آیات و روایات از فرزندان با تعابیری همچون ثمره فؤاد، قره عین، مایه خوشبختی، مایه ثواب و پاداش اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است.

حجت الاسلام حسین مهدیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در حاشیه دوره آموزشی تخصصی «رشد جمعیت و فرزندآوری» در حسینیه امامزاده سید مظفر بندرعباس، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: فرزندان از ارکان مهم خانواده محسوب شده و در آیات و روایات از فرزندان با تعابیری همچون ثمره فؤاد، قره عین، مایه خوشبختی، مایه ثواب و پاداش اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است.

وی تصریح کرد: فرزند‌آوری امری مطلوب در دین مبین اسلام است و افزایش جمعیت صرفاً ابزاری برای تأمین قدرت سیاسی و اقتصادی جامعه و یا منافع مادی والدین نیست، بلکه ریشه در ارزش و جایگاه آن در مکتب اسلام دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان عنوان کرد: طبق فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) امروز باید نگران موضوع جمعیت باشیم و برگزاری این‌چنین دوره‌هایی نقش مهمی در اقناع افکار عمومی و مبارزه نرم با تبلیغات دشمن در خصوص رشد جمعیت دارد.

مهدیان در پایان یادآور شد: دوره آموزشی «رشد جمعیت و فرزندآوری» ویژه مبلغان و طلاب مستقر در بقاع متبرکه با حضور «حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول ساکی» محقق و استاد حوزه جمعیت و دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت و «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین ندیمی» محقق و استاد حوزه و همچنین «حجت‌الاسلام هادی شفیع‌زاده» مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس برگزار شد‎.

انتهای پیام
captcha