درخواست از صلیب سرخ برای بررسی وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4028536
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵

درخواست از صلیب سرخ برای بررسی وضعیت زندان‌های رژیم صهیونیستی

یک سازمان فلسطینی در پی افزایش آمار ابتلای زندانیان فلسطینی به کرونا، از صلیب سرخ خواست برای بررسی وضعیت‌ بهداشتی زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدام کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، کمیسیون امور زندانیان و آزادشدگان وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین، از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا از زندانیان زن در زندان دامون در شمال فلسطین اشغالی بازدید و وضعیت سلامتی زندانیان را بررسی کند.

این درخواست در بیانیه‌ای خطاب به صلیب سرخ مطرح شد که پس از افزایش تعداد زندانیان زن مبتلا به ویروس کرونا به 7 نفر در این زندان، صادر شده است.

در این بیانیه آمده است که این سازمان فلسطینی خواستار اعزام تیم فوری پزشکی به زندان دامون برای بررسی وضعیت سلامت زندانیان زن مبتلا به کرونا که در قرنطینه بهداشتی قرار دارند و تهیه کلیه داروها، مواد غذایی و ضدعفونی‌ کننده لازم برای آنان است.

این سازمان اعلام کرد: تعداد زندانیان زن مبتلا به ویروس کرونا به 7 نفر رسیده است که نگرانی و ترس را در مورد آنها دوچندان می‌کند. این کمیته اداره زندان‌های رژیم اشغالگر را مسئول کامل جان زنان زندانی دانست.

روز پنجشنبه، باشگاه اسرای فلسطینی (غیر دولتی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد زندانیانی که از آوریل 2021 به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، به 410 نفر رسیده است. این خبر پس از اعلام ابتلای هشام ابو هواش زندانی فلسطینی است که دومین اعتصاب غذای مداوم وی به مدت141 روز به طول انجامید.

بر اساس اعلام نهادهای مرتبط با امور زندانیان، تعداد اسیران و زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان دسامبر گذشته 4 هزار و 600 نفر شامل حدود 500 زندانی کارمند، 34 زندانی زن و 160 نوجوان زیر سن قانونی است.

انتهای پیام
captcha