برگزاری نمایشگاه قرآن در ریاض + عکس
کد خبر: 4028625
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

برگزاری نمایشگاه قرآن در ریاض + عکس

وزارت امور اسلامی عربستان سعودی از برپایی نمایشگاهی با عنوان «المصحف الشریف» در مقر این وزارتخانه در ریاض خبر داد.

برگزاری نمایشگاه قرآن در ریاضبه گزارش ایکنا به نقل از السبق، وزارت امور اسلامی و تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی با همکاری مجمع چاپ و نشر قرآن کریم ملک فهد، نمایشگاه بزرگ مصحف شریف را در ریاض برپا کرده است.

این نمایشگاه روز پنجشنبه، 23 دی‌ماه توسط عبداللطیف آل الشیخ، وزیر امور اسلامی عربستان در مقر این وزارتخانه افتتاح شد و به مدت 10 روز و از ساعت چهار و نیم بعد از ظهر تا 10 و نیم شب به روی عموم باز است.

هدف از گشایش این نمایشگاه اطلاع از تلاش‌های عربستان در زمینه نشر و چاپ قرآن کریم  و تعامل نزدیک مردم با قرآن کریم خوانده شده است.

دست‌اندرکاران این نمایشگاه به عنوان بخشی از فعالیت خود در خیابان روبه روی مقر برپایی نمایشگاه هم غرفه‌هایی را دایر کرده و به سرنشینان خودروهای عبوری، مجلاتی درباره خدمات قرآنی در کشورشان و هدایای یادبود ارائه می‌دهند و همچنین از طریق صفحه‌های نمایش، ابزارها و فناوری‌های جدید در راستای خدمت به قرآن کریم و  ساز و کارهای چاپ و نشر قرآن توسط مجمع چاپ و نشر قرآن ملک فهد را معرفی می‌کنند.

در نمایشگاه مصحف شریف ریاض مجموعه کتب چاپ شده مجمع ملک فهد، نسخه‌های خطی کهن از قرآن کریم و فناوری‌های جدید مورد استفاده در خدمت به قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با حضور نمایندگانی از دیگر کشورها همچون سوریه و مصر برپا شده است.

انتهای پیام
captcha