آغاز داوری مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت بهداشت از بهمن‌/ مشارکت 80 هزار نفررشته
کد خبر: 4028642
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
مسعود وادی‌پور خبر داد:

آغاز داوری مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت بهداشت از بهمن‌/ مشارکت 80 هزار نفررشته

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به آغاز داوری مرحله کشوری بخش‌های مختلف جشنواره قرآنی این وزارتخانه از ابتدای بهمن‌ماه، گفت: طی ماه بهمن‌، مرحله کشوری در بخش‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

مسعود وادی‌پور، رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت

مسعود وادی‌پور، رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا آخرین وضعیت بیست‌وششمین دوره جشنواره قرآن و عترت این وزارتخانه،‌ گفت: در حال حاضر در مرحله‌ای هستیم که آثار به صورت فایل دریافت شده و در حال جمع‌بندی هستیم که از اول تا آخر بهمن طی یک فرایند، داوری حدود 43 رشته از مجموع 55 رشته مسابقات را مورد داوری قرار دهیم.

وی در مورد زمان شروع داوری مرحله کشوری این جشنواره، افزود: داوری مرحله کشوری بخش آوایی و نیز داوری بخش‌های ادبی، هنری، فناوری و پژوهشی که یک مرحله‌ای هستند، از اول بهمن ماه آغاز می‌شود و تا آخر این ماه ادامه خواهد داشت. همچنین آزمون مرحله کشوری بخش معارفی نیز طی روزهای 24 و 25 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وادی‌پور درباره شیوه برگزاری مرحله کشوری در رشته‌های مختلف، تصریح کرد: مسابقات در رشته‌های حفظ در اجزای مختلف به صورت آزمون آنلاین و برخط(اجرای زنده آنلاین برای گروه داوری) برگزار می‌شود و بانوان و آقایان، هر کدام طی یک بازه زمانی پنج روزه در این رقابت حضور خواهند یافت.

رئیس اداره تبلیغ و ترویج مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار کرد: در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی و ابتهال مسابقات مرحله کشوری در دو مرحله برپا می‌شود. در مرحله اول فایل‌های ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان برای گروه داوری پخش شده و ارزیابی می‌شود و از بین آنها تعدادی به فینال راه پیدا می‌کنند. مرحله فینال این پنج رشته نیز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

وی درباره زمان برگزاری مراسم اختتامیه بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا مراسم اختتامیه و تجلیل برگزیدگان رشته‌های مختلف در آستانه مبعث پیامبر اکرم(ص) در اسفندماه برگزار شود. هنوز مکان برگزاری این مراسم به صورت قطعی مشخص نشده است.

وادی‌پور بیان کرد: در بیست و ششمین دوره 66 هزار نفر که بالغ بر 80 هزار نفررشته است در جشنواره حضور یافته‌اند.

سمیه عیادی

انتهای پیام
captcha