نام حضرت ام‌البنین(س) خلاصه گذشت و ولایت‌پذیری است
کد خبر: 4028960
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

نام حضرت ام‌البنین(س) خلاصه گذشت و ولایت‌پذیری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان نام حضرت ام‌البنین(س) را خلاصه گذشت، ادب، فداکاری، غیرت، محبت و ولایت‌پذیری دانست.

حجت الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 26 دی‌ماه، در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) اظهار کرد: در تاریخ صدر اسلام، زنان بسیاری بودند که پا به پای مردان و گاه جلوتر از آنان رسالت انسان‌ساز خویش را ایفا می‌کردند. آنان علاوه بر انجام فعالیت‌های معمول در خانه، در سنگر اجتماع نیز در دفاع از ارزش‌های اسلامی به جان‌فشانی می‌پرداختند.

وی افزود: شناساندن الگوهای موفق و اسوه‌های فکری و عملی زنان کوشا در تاریخ اسلام، اهمیت والایی دارد و باید به شناسایی اسوه‌های دانایی، ایمان و فضیلت همت گماشت. در این میان حضرت ام‌البنین(س)، مادر حضرت عباس(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه نام حضرت عباس(ع) را بدون نام مادرش ام‌البنین(س) نمی‌توان در ذهن تصور کرد تصریح کرد: نام ام‌البنین(س) یادآور عظمت عباس و درخشندگی سیمای حضرت ابوالفضل(ع) است. نام او خلاصه گذشت، ادب، فداکاری، غیرت، محبت و ولایت‌پذیری بوده است.

انصاری‌راد با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت ام‌البنین(س)، عنوان کرد: فضائل اخلاقی حضرت ام‌البنین(س) به مانند دریای بی‌کران است و مهم‌ترین ویژگی آن بانوی بزرگوار، معرفت به مقام اهل بیت(ع) است. حضرت ام‌البنین(س) خود را وقف دوستی و محبت خالصانه به خاندان نبوت کرده بودند تا حدی که آنان را به خویش و خانواده خود ترجیح می‌دادند و به همین دلیل هم جایگاه والایی نزد اهل بیت(ع) پیدا کرده بودند.

وی در پایان تربیت فرزندان صالح را از ویژگی‌های بارز حضرت ام‌البنین(س) دانست و یادآور شد: ایشان در خانه امام علی(ع) دارای 4 فرزند پسر شدند که سرور تمام آنان حضرت ابوالفضل(ع) بود. این فرزندان تربیت یافته مکتب ام‌البنین(س) هستند که هر کدام به تنهایی در رشادت و مردانگی اسوه و الگو بودند.

انتهای پیام
captcha