محکومیت گروگان‌گیری در کنیسه آمریکا از سوی مسلمانان
کد خبر: 4028994
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

محکومیت گروگان‌گیری در کنیسه آمریکا از سوی مسلمانان

شورای روابط آمریکایی اسلامی، گروگان‌گیری در یک کنیسه یهودیان در تگزاس را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پی آر نیوز وایر، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) گروگان‌گیری در کنیسه‌ای در تگزاس را محکوم کرد. این در حالی است که این سازمان به خاطر اظهارات یکی از مسئولان خود در مورد یهودیان آمریکا مورد انتقاد قرار دارد.

در بیانیه این سازمان در توئیتر آمده است هیچ دلیلی نمی‌تواند این جنایت یهودستیزانه را توجیه کند. ما در همبستگی با جامعه یهودی در کنار آنها می‌ایستیم و دعا می‌کنیم که مقامات مجری قانون بتوانند به سرعت گروگان‌ها را آزاد کنند.

این گروه پس از حمله مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا مسئول شاخه سانفرانسیسکو آن به شرکت‌کنندگان در یک کنفرانس حامی مردم فلسطین در ماه گذشته گفته بود که به کنیسه‌های صهیونیستی توجه کنند.

زهرا بیلو گفت: زمانی که از اسلام‌هراسی صحبت می‌کنیم، اغلب به افراط‌گرایان سرسخت فکر می‌کنیم. اما من از شما می‌خواهم که به صهیونیست‌های به اصطلاح مؤدب نیز توجه کنیم. آنها دوستان شما نیستند.

این اظهارات به‌طور گسترده‌ای یهودی‌ستیزانه تلقی و از سوی تعدادی از نهادهای یهودی محکوم شد. اکثریت قریب به اتفاق یهودیان آمریکا می‌گویند که با اسرائیل ارتباط دارند و این بخش مهمی از هویت یهودی آنهاست.

CAIR پس از انتقاد گروه‌های یهودی از جمله اتحادیه ضد افترا از اظهارات بیلو دفاع کرد. 

براساس اعلام رسانه‌های آمریکا، شب گذشته یک مرد مسلح شماری از افراد را در یک کنیسه یهودی در شهر کولویل در ایالت تگزاس به گروگان گرفت. منابع از آزادی گروگان‌ها و کشته شدن گروگان‌گیر پس از ساعت‌ها تلاش پلیس خبر می‌دهند.

انتهای پیام
captcha