فرهنگ دارالعباده یزد به گردشگران معرفی شود
کد خبر: 4029195
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

فرهنگ دارالعباده یزد به گردشگران معرفی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر معرفی و تبیین فرهنگ دارالعباده یزد برای گردشگران داخلی و خارجی تأکید کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، شب گذشته، 26 دی‌ماه در نشست شورای فرهنگی عمومی اظهار کرد: گردشگری یکی از پتانسیل‌های استان است که در بخشی از آن هیچ‌گونه برنامه‌ای تدوین نشده و رها شده است و لذا باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا هم گردشگری جاری باشد و هم مباحث فرهنگی آن منطبق با فرهنگ دارالعباده یزد اجرایی شود.

ناصری افزود: حداقل در استان یزد برنامه‌ای تدوین شده تا در امتداد آن بتوانیم در زمینه گردشگری تأثیر فرهنگ استان را داشته باشیم و فرهنگ دارالعباده و اصیل و دینی یزدی را منتقل کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی راویانی که همراه تورهای گردشگری به استان یزد سفر می‌کنند، با فرهنگ یزد بیگانه هستند و منطبق با آداب و سنت یزد آموزش داده نشده‌اند و باید این راویان و راهنمایان گردشگری آموزشی منطبق با اخلاق و اعتقاد یزدی‌ها داشته باشند و این اصول و آداب و سنن را برای بازدیدکنندگان به درستی تبیین کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا نجم‌الهدی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد نیز در این نشست گفت: میراث فرهنگی و گردشگری با هم و با محوریت آداب و سنن و رسوم تشکیل شده و نباید از یکدیگر جدا شود و باید همراه با آثار تاریخی به فرهنگ و سنت در منطقه توجه شود.

وی بیان کرد: گاهی برخی از اماکن و مزاحمت‌هایی که وجود دارد، باعث شده بافت تاریخی یزد کم کم از سکنه خارج شود و اکنون برخی از مناطق بافت تاریخی یزد به دلیل خالی شدن از سکنه در حال نابودی است.

نجم‌الهدی در پایان گفت: در این زمینه باید اقداماتی انجام شود که مردم به ماندن و زندگی در این بافت ترغیب شوند و دغدغه فرهنگی دارالعباده یزد هم باید مدنظر بوده و اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha