سازمان‌ها و معابد یهودی آمریکایی رژیم صهیونیستی را نژادپرست خواندند
کد خبر: 4029203
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

سازمان‌ها و معابد یهودی آمریکایی رژیم صهیونیستی را نژادپرست خواندند

  10 سازمان و کنیسه یهودی در آمریکا با امضای یک طومار اینترنتی، تداوم سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، سازمان‌ها، کنیسه‌ها و اقلیت یهودی آمریکا خواستار تحریم جشنواره سیدنی در استرالیا شدند.
 
آنان در یک طومار اینترنتی مخالفت خود را با تداوم سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کردند.
 
در این طومار آمده است: ما با دعوت به تحریم جشنواره سیدنی شاهد لحظه مهمی در همبستگی با ملت فلسطین هستیم چرا که سفارت اسرائیل در استرالیا، 20 هزار دلار به این جشنواره کمک کرده است.
 
این طومار افزوده است: کمک اسرائیل به جشنواره سیدنی بخشی از برنامه‌های تبلیغاتی اسرائیل است که از این طرق تلاش می‌کند از هنر به عنوان ابزاری برای منحرف کردن اذهان از خشونت و جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین سوء استفاده کند.
 
در ادامه طومار آمده است: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اسرائیل از هنر به نفع خود سوء استفاده کند. ما به‌جای سکوت، می‌خواهیم با صدای بلند فریاد بزنیم: ما اجازه نمی‌دهیم نژادپرستی اسرائیل، استعمار شهرک‌نشینان و اشغالگری ادامه یابد. همچنین اجازه نمی‌دهیم که برنامه تبلیغات بین‌المللی اسرائیل در جهت بی‌گناه جلوه دادن این رژیم در جهان ادامه پیدا کند.
 
این طومار می‌افزاید: ما یهودیان مفتخریم که در کنار برادران فلسطینی خود می‌ایستیم و از شریک شدن در اقدامات خشونت‌بار اسرائیل مانند دادگاه‌های نظامی، ایست‌های بازرسی، شهرک‌سازی، کشتار، سرقت زمین‌ها، آزار و اذیت روزانه فلسطینیان در کرانه باختری، محاصره غزه، حملات هوایی و حملات به قدس خودداری می‌کنیم.
 
یک نظرسنجی آنلاین که به وسیله مؤسسه انتخابات یهودیان در روزهای بین 28 ژوئن تا 1 ژوئیه 2021 از طریق اینترنت انجام شد و 800 رأی دهنده یهودی در آن شرکت کردند، بیانگر شدت انتقاد یهودیان آمریکایی از رژیم اشغالگر اسرائیل بود.
 
این نظرسنجی نشان داد که 34 درصد از یهودیان آمریکایی معتقدند که «رفتار اسرائیل با فلسطینیان مشابه نژادپرستی در ایالات متحده آمریکا است»، 25 درصد نیز اتفاق نظر داشتند که «اسرائیل یک رژیم نژادپرست است» و 22 درصد موافق بودند که «اسرائیل در مرتکب نسل‌کشی فلسطینیان می‌شود».

انتهای پیام
captcha