حماس: خون شهید «الهذالین» هرگز به هدر نخواهد رفت
کد خبر: 4029279
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

حماس: خون شهید «الهذالین» هرگز به هدر نخواهد رفت

جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد: خون حاح سلیمان الهذالین که به وسیله خودروی نیروهای اشغالگر صهیونیست زیر گرفته شد، هرگز به هدر نخواهد رفت.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، یک مرد سالمند فلسطینی به نام سلیمان الهذالین، اهل روستای ام الخیر در جنوب الخلیل، که دو هفته قبل به وسیله خودروی نیروهای رژیم صهیونیستی زیر گرفته شده بود، بامداد امروز دوشنبه، 27 دی به شهادت رسید.
 
الهذالین یکی از مدافعان حقوق فلسطینیان بود و در مقابل تجاوزات اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست بسیار مقاومت می‌کرد به طوری که بارها از سوی صهیونیست‌ها بازداشت شده بود.
 
وزارت بهداشت فلسطین درباره نحوه شهادت او در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: سلیمان الهذالین 75 ساله دو هفته قبل بر اثر زیر گرفتن او توسط خودروی نظامیات صهیونیست از ناحیه سر، سینه، شکم و لگن دچار شکستگی و جراحت شده بود که صبح امروز بر اثر شدت جراحات وارد شده جان باخت.
 
در همین رابطه، جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حادثه تأکید کرد: خون الهذالین هرگز هدر نخواهد رفت و موجب قدرتمندتر شدن مقاومت ملت فلسطین در کرانه باختری سربلند خواهد شد.
 
حماس افزود: شیخ مقاومت ملی پس از پیمودن مسیری طولانی از پایداری در این سرزمین و مقابله با اشغالگران به شهادت رسید و تاریخ مقاومت با قلمی از نور شهادت او را ثبت خواهد کرد و روش زندگی او هدایتگر نسل جوان ما در مقابله با اشغالگران خواهد بود.
 
حماس در پایان تأکید کرد که شهادت الهذالین تأکیدی بر وحدت مقاومت در سراسر سرزمین تاریخی فلسطین است و پرچم پایداری و مقاومت را برافراشته می‌کند و تأکیدی بر این است که اشغالگران هیچ جایی در این سرزمین ندارند.
 
«ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت فلسطین نیز ضمن تسلیت شهادت این شهید فلسطینی، اعلام کرد که نخست‌وزیر فلسطین نیز به خانواده و مردم منطقه شهید الهذالین صمیمانه تسلیت می‌گوید و برای روح آن مرحوم از خداوند متعال رحمت و بهشت برین مسئلت می‌کند.
 
وزارت خارجه فلسطین نیز جنایت اعدام شهید سلیمان الهذالین را که در حال دفاع از سرزمین خود و مقابله با حمله اشغالگران به شهادت رسید، به شدت محکوم کرد.
 
این وزارتخانه تأکید کرد: این جنایت حلقه‌ای از زنجیر جنایات کشتارهای میدانی رژیم صهیونیستی و بیانگر وحشیگری و نژادپرستی این رژیم برای سرکوب غیرنظامیان بی‌دفاع شرکت کننده در راهپیمایی‌های مسالمت آمیزی است که برای دفاع از سرزمین خود به پا خاسته‌اند.
 
وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد که این جنایت وحشیانه و نژادپرستی صهیونیست‌ها را در سازمان‌های بین‌المللی وابسته به سازمان ملل و دادگاه کیفری بین‌المللی پیگیری خواهد کرد.
 
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد که اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست همچنان در برابر ملت بی‌دفاع ما که از حق و موجودیتشان در سرزمین آبا و اجدادی خود دفاع می‌کنند، خوی تروریستی خود را نشان می‌دهند.
 
جهاد اسلامی با تسلیت به مناسبت شهادت شیخ سلیمان الهذالین، این شهید فلسطینی را شهید دفاع از سرزمین مبارک فلسطین خواند و از خداوند متعال خواستار شد که بهترین جایگاه‌ها را نصیب او گرداند.
 
این جنبش از ملت فلسطین نیز خواست تا مقابله خود با اشغالگران را در هر نقطه از سرزمین فلسطین افزایش دهند.
 
جنبش اقدام ملی فلسطین نیز در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شهید الهذالین، خواستار تشکیل یک کمیته تحقیقات بین‌المللی برای کشف نشانه‌های این جنایت فجیع علیه یک پیرمرد 75 ساله فلسطینی شد.

انتهای پیام
captcha