حماس و جهاد اسلامی: حریم قدس و مسجدالاقصی با خون صیانت می‌شود / بیانیه حزب‌‌الله
کد خبر: 4014973
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
در واکنش به عملیات استشهادی امروز؛

حماس و جهاد اسلامی: حریم قدس و مسجدالاقصی با خون صیانت می‌شود / بیانیه حزب‌‌الله

حماس و جهاد اسلامی عملیات استشهادی امروز یکشنبه در قدس را تبریک گفته و آن را پاسخ طبیعی به تشدید تروریسم شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست در قدس و سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی در آواره کردن اهالی قدس توصیف کردند.

فادی ابو شخیدم، مبارز فلسطینی

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، حماس و جهاد اسلامی فلسطین عملیات استشهادی صبح امروز، 30 آبان در قدس اشغالی را تبریک گفتند که به کشته شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست و زخمی شدن حدود چهار نفر دیگر منجر شد.

حماس در بیانیه‌ای گفت: شهر بیت‌المقدس تا بیرون راندن اشغالگران مبارزه خواهد کرد و هرگز در برابر اشغالگری تنفرآمیز تسلیم نمی‌شود.

این جنبش افزود: جوانان انقلابی به مبارزه مشروع خود تا گرفتن آزادی خود و آزادی سرزمین و بازپس‌گیری مقدسات ادامه خواهند داد.

حماس تأکید کرد: پیام عملیات این است که به دشمن جنایتکار هشدار می‌دهد تا دست از تجاوزگری علیه خاک و مقدسات فلسطین بردارد.

این جنبش تأکید کرد: رژیم اشغالگر بهای یورش به مسجد الاقصی و محله‌های سلوان، الشیخ جراح و سایر مناطق قدس را می‌پردازد.

حماس تأکید کرد: گزینه مقاومت فراگیر و در رأس آن مقاومت مسلحانه قادر به مهار دشمن و توقف خصومت آن است.

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز گفت: بیت المقدس با خون ما حفاظت می‌شود و این خون مرزهای قدس را ترسیم خواهد کرد و از آن صیانت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: جوانان انقلابی در قدس و کرانه باختری به مبارزه خود تا بیرون راندن اشغالگران ادامه خواهد یافت.

قاسم گفت: قدس کانون نبرد با رژیم اشغالگر است و هر گونه تلاش برای پنهان کردن این واقعیت از طریق حرکت به سمت عادی‌سازی و غیر آن محکوم به شکست است.
سخنگوی حماس تأکید کرد: مقاومت برای دفاع از مقدسات و ملت فلسطین هرگز در قدس متوقف نخواهد شد.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: این عملیات پاسخ طبیعی به افزایش تروریسم شهرک‌نشینان و نظامیان اشغالگر و گستاخی کابینه اشغالگر در خصومت علیه فلسطینیان و سیاست‌های آن در آواره کردن اهالی قدس است.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر مسئولیت کامل سیاست‌های خود را متحمل می‌شود و کسانی که تصور می‌کنند ملت فلسطین در برابر سیاست‌های رژیم اشغالگر و قدرت تروریسم صهیونیست‌ها تسلیم می‌شود در خیال باطل به‌سر می‌برد.

جهاد اسلامی گفت: این عملیات قهرمانانه نشانه قدرت و پویایی مقاومت و پایبندی ملت فلسطین به مقاومت به عنوان خط مشی قادر به ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم اشغالگر و درهم شکستن استکبار آن است.

این گزارش حاکی است، حزب‌الله لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای عملیات «قهرمانانه» امروز را حامل این یک پیام روشن و قوی برای دشمن دانست که به تمامی جنایات و عملیات تروریستی رژیم پاسخ داده خواهد شد.

در بیانیه حزب‌الله تأکید شده است: این عملیات و سایر عملیات قبلی و بعدی، نشان دهنده پویایی فلسطینیان و عزم و اراده جدی آنها برای ادامه مقاومت در برابر تجاوز و اشغالگری دشمن صهیونیستی است.

حماس و جهاد اسلامی: حریم قدس و مسجدالاقصی با خون صیانت می‌شود

تصویری از فادی ابوشخیدم، در حین عملیات استشهادی صبح امروز

منابع عبری‌زبان تأیید کردند که یک شهرک‌نشین 35 ساله صهیونیست بر اثر تیراندازی به ناحیه سرش کشته شده و سه نیروی گارد مرزی رژیم صهیونیستی نیز زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

روزنامه معاریو گفت که عملیات تیراندازی توسط فادی ابوشخیدم، شهروند 42 ساله فلسطینی در بخش قدیمی قدس انجام شد که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

گفته می‌شود همزمان با تیراندازی جوان فلسطینی، یک جوان فلسطینی دیگر نیز عملیاتی را با سلاح سرد انجام داد. از همین رو آمار متفاوتی درباره تعداد زخمی‌های صهیونیست در این دوعملیات منتشر می‌شود که بین 3 تا 7 زخمی گزارش شده است.

نظامیان صهیونیست به دنبال این حادثه فوراً درهای مسجد الاقصی را بسته و بخش قدیمی قدس را نیز با استقرار نظامیان خود محصور کرد.

این عملیات تنها سه روز پس از عملیات استشهادی با سلاح سرد در همین بخش قدیمی قدس اشغالی انجام شد که در آن سه نیروی گارد مرزی رژیم صهیونیستی از جمله یک زن زخمی شدند.

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست نیز صبح امروز در سمت باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شدند و اقدامات تحریک‌آمیز در صحن‌های مسجد انجام دادند.

در همین حال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز دستور داده است به منظور مقابله با موج احتمالی عملیات‌های استشهادی جدید فلسطینیان به دنبال عملیات امروز در باب السلسله در بخش قدیمی قدس، سطح هشدار نیروهای خود در آنجا بالا برود.

انتهای پیام
captcha