نمایشگاه مجازی کتاب در جلب رضایت مخاطبان موفق بود
کد خبر: 4029896
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
فلاحی در گفت‌وگو با ایکنا:

نمایشگاه مجازی کتاب در جلب رضایت مخاطبان موفق بود

احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس گفت: سال گذشته که نمایشگاه کتاب تهران به‌صورت مجازی برگزار شد در اولین تجربه خود موفق عمل کرد و توانست رضایت مخاطبان خود را جلب کند.

احمد حسین فلاحی

احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال گذشته بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهم‌ترین رخدادهای فرهنگی کشور محسوب می‌شود که به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا دوسال پیاپی برگزار نشد؛ اما مسئولان تلاش کردند تا نمایشگاه کتابی را بر بستر وب برگزار کنند که سال گذشته اولین دوره آن برگزار شد.

او ادامه داد: سال گذشته که نمایشگاه کتاب تهران به‌صورت مجازی برگزار شد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که با استقبال خوبی از سوی دوستداران علم و فرهنگ و حوزه کتاب مواجه شود؛ اما در ادامه دیدیم که در اولین تجربه خود موفق عمل کرد و توانست رضایت مخاطبان خود را جلب کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید سرآمد سایر فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشد، اظهار کرد: همه سازمان‌ها، نهادهای فعال در حوزه فرهنگی و غیرفرهنگی باید تلاش کنند تا این نمایشگاه تمام و کمال و بدون هیچ نقصی برگزار شود. امروز جامعه جهانی به سوی عصر تکنولوژی در حرکت است و ما نیز برای پیشرفت راهی جز بهره بردن از علوم روز نداریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌ صورت حضوری، هزینه‌هایی برای مراجعان و دوستداران حوزه کتاب به جهت رفت‌وآمد، اسکان و سایر هزینه‌های جانبی به همراه داشت، افراد ساکن در شهرهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران باید مسافت طولانی را طی می‌کردند و شاید در طول یک روز فرصت بازدید از همه غرفه‌ها برای آنها فراهم  نمی‌شد و نمی‌توانستند همه کتاب‌های مورد نظر خود را بخرند اما در نمایشگاه مجازی کتاب تهران بسیاری از این هزینه‌ها کاهش می‌یابد و به علت 24 ساعته بودن وقت بیشتری برای پیدا کردن آثار مختلف دارند.  

وی ضمن حمایت از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: به نظر من اگر این نمایشگاه را هر چند وقت یک‌بار ویژه مدارس سراسر کشور برگزار کنیم، شاهد انس و الفت بیشتر جوانان و نوجوان با کتاب خواهیم بود و از این طریق در سنین پایین با کمترین هزینه فرهنگسازی رخ می‌دهد. به عقیده من باید زمینه برای برگزاری چنین رخدادهایی به‌طور مکرر در کشور فراهم شود.

احمدحسین فلاحی در پایان گفت: مراحل خرید کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید کاهش پیدا کند تا افراد راحت‌تر کتاب‌های انتخابی خود را خریداری کنند. همچنین باید زیرساخت‌های لازم برای هر چه بهتر برگزار کردن این رویداد فرهنگی مهیا باشد چرا که در سال‌های آتی و در هر شرایطی می‌توان از این بستر برای ارائه کتاب به مردم استفاده کرد. 

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha