آغاز داوری آثار 600 هنرمند معلول در جشنواره بین‌المللی همام
کد خبر: 4029909
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

آغاز داوری آثار 600 هنرمند معلول در جشنواره بین‌المللی همام

داوری آثار هنری 600 هنرمند توانیاب کشور با حضور هنرمندان برجسته کشور در قالب هیئت داوران جشنواره همام آغاز شد.

آغاز داوری آثار 600 هنرمند معلول در جشنواره بین‌المللی همام

به گزارش خبرنگار ایکنا، دومین دوره جشنواره «همام» با هدف ایجاد انگیزه و رقابت عادلانه بین هنرمندان دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی به همت خیریه متوسلین به امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

جلسه شورای سیاستگذاری و داوری آثار رسیده به این جشنواره، 29 دی ماه با حضور سید جواد شوشتری، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره همام، هادی مظفری، نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره، سید مجتبی موسوی رئیس هیئت داوران، محمد رضا مشهدی دبیرکل جشنواره و جمعی از هنرمندان برجسته کشور برگزار شد.

سید مجتبی موسوی، هادی مظفری، فردین خلعتبری، امیر عبدالحسینی، حمید رضا قلیچ‌خانی، کیانوش غریب پور، سیف‌الله صمدیان، مهدی افضلی، خسرو خسروی، داریوش مختاری و حبیب‌الله صادقی اعضای هیئت داوران جشنوراه بین‌المللی همام هستند که در این جلسه حضور داشته و به بررسی و داوری آثار رسیده به آن پرداختند.

در ابتدای این جلسه، سید جواد شوشتری، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری جشنواره همام با اعلام نهادها و سازمان‌هایی که در دوره دوم جشنواره مشارکت دارند از جمله سازمان بهزیستی، جهاد دانشگاهی، همراه اول، خبرگزاری‌ها ایکنا و ...، خواستار جلب مشارکت حداکثری هنرمندان مطرح کشور برای همراهی و حمایت از هنرمندان معلول شد.

وی با اشاره به اینکه آثار برتر دومین دوره جشنواره همام در فرهنگستان هنر به نمایش درآمده و همزمان با مبعث حضرت رسول(ص) نیز مراسم اختتامیه و معرفی صاحبان آثار برتر صورت می‌گیرد، گفت: محل استقرار هنرمندان معلول شهرستانی و خانواده‌ها آنها مشخص شده و در تلاش هستیم با معرفی آثار برتر و فروش آثار، حمایت مالی شایسته‌ای از هنرمندان توانیاب صورت گیرد.

آغاز داوری آثار 600 هنرمند معلول در جشنواره بین‌المللی همام

شوشتری از سختی‌های زندگی افراد توانیاب سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که جشنواره دوم همام با کیفیت بسیار بالا برگزار شود.

در ادامه مراسم، محمدرضا مشهدی، دبیرکل جشنواره همام اعلام کرد: بیش از 600 هنرمند چهار هزار اثر به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که امروز آثار 300 هنرمند داوری می‌شود و هفته آینده نیز سایر آثار داوری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره همام بود، گفت: پس از مرحله اول داوری‌ها از صاحبان آثار برتر خواسته می‌شود که اصل آثار را به دبیرخانه ارسال کنند تا پس از دسته‌بندی و قاب‌بندی در فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته شود.

مشهدی، از برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی برای ارتقای توانمندی و کیفیت آثار هنرمندان معلول نیز خبر داد و گفت: در طول جشنواره، ورکشاپ‌های مختلفی در فرهنگستان هنر برپا خواهد شد.

آغاز داوری آثار 600 هنرمند معلول در جشنواره بین‌المللی همام

وی با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه خانواده‌های افراد دارای معلولیت، پیشنهاد کرد که بخشی از مراسم اختتامیه به تجلیل از خانواده افراد معلول اختصاص داده شود.

دبیر جشنواره همام با بیان اینکه آثار 240 هنرمند در فرهنگستان هنر به نمایش درخواهد آمد و شرایط حضور 150 هنرمند شهرستانی نیز فراهم شده است، اظهار کرد: حامی مالی این دوره از جشنواره نیز همراه اول است و آثار برای 15 کشور اروپایی و آسیایی به هفت زبان در 11 اتاق فضای مجازی به نمایش درخواهد آمد.

وی افزود: با 50 رایزن فرهنگی در خارج از کشور نیز برای معرفی هنرمندان و آثار برتر هنری نامه‌نگاری و با تعدادی از خبرگزاری‌های خارجی و بین‌المللی برای پوشش خبری جشنواره رایزنی شده است.

آغاز داوری آثار 600 هنرمند معلول در جشنواره بین‌المللی همام

در ادامه این نشست نیز هنرمندان مطرح کشور برای برگزاری رایگان ورکشاپ‌های آموزشی اعلام آمادگی کردند و سپس آثار ارائه شده، یک بار به صورت کلی توسط هیئت داوران مرور شد تا کیفیت کلی آثار مشخص شود و سپس داوران جشنواره تک به تک هر اثر را مورد بررسی و نقد قرار داده و امتیاز دادند تا آثار برتر مشخص شوند.

انتهای پیام
captcha