مرکز آموزشی و مهارتی «بیان»، نیازمند تدوین سند راهبردی است
کد خبر: 4029939
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

مرکز آموزشی و مهارتی «بیان»، نیازمند تدوین سند راهبردی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه بر اهمیت ارتقای توانمندی مهارتی طلاب و دانش‌پژوهان، ناظر به نیاز‌ها جامعه تأکید کرد وگفت: مرکز آموزشی و مهارتی بیان نیازمند تدوین سند راهبردی برای احصای مرز‌های مأموریتی و آشنا شدن سایر مراکز با ظرفیت‌ها و استعداد‌های این مجموعه است.

دکتر علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ۲۹ دی‌ماه با حضور در کارگروه اندیشه‌ورز مهارتی کاربردی المصطفی اظهار کرد: مرکز آموزشی و مهارتی «بیان»، در گذشته گام‌های خوبی برداشته و اقتضائات زمان، نیاز به دوره‌های مهارتی را دوچندان کرده است. این مرکز باید به جایگاه شایسته خود در جامعةالمصطفی برسد.

وی، توجه به توانمندسازی خانواده‌ها و ارائه آموزش‌های مهارتی را به فرزندان و خانواده‌ها مهم توصیف کرد و افزود: یکی از بخش‌هایی که مرکز آموزشی و مهارتی بیان باید بدان ورود کند، بخش خانواده‌ها، توانمندسازی و اشتغال خانواده‌هاست. نیاز است این مأموریت مهم با همکاری مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی دنبال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، تقویت ارتباط با مجموعه‌های مهارتی کشور و شناسایی ظرفیت‌های بیرونی را ضروری دانست و خواستار شد که مرکز آموزشی و مهارتی بیان نقش ستادی، مدیریت و فعال‌سازی ظرفیت‌های داخلی جامعةالمصطفی را در دستور کار قرار دهد.

وی، بررسی جوانب مختلف آموزش‌های مهارتی و دوره‌های کاربردی را باعث روشنی‌بخشی نگاه به آینده و راه‌گشای مسیر انجام خدمت دانست و ابراز کرد: توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی و دوره‌های کاربردی، ضرورتی است که از گذشته کاستی‌های آن دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌عباسی، ضمن تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی و کاربردی، در توانمندسازی دانش‌آموختگان بسیار مؤثر است، اظهار کرد: باید در کنار آموزش‌های رسمی، یکسری آموزش‌های مکمل برای توانمندسازی طلاب و دانش‌پژوهان ارائه دهیم تا بتوانند بهره‌برداری مناسب‌تری از آموزش‌های رسمی داشته باشند.

رئیس جامعةالمصطفی به اهمیت دوره‌های مهارتی و کاربردی در آموزش‌های رسمی اشاره کرد و افزود: لازم است سرفصل‌های دوره‌های مهارتی در متن آموزش طراحی شوند، به طوری که در طرح تحول آموزشی، پیش‌بینی‌شده است و آموزش‌های مهارتی و کاربردی به عنوان فوق برنامه‌های الزامی برای مقاطع مختلف تحصیلی ارائه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با اشاره به اینکه مرکز آموزشی و مهارتی بیان با همکاری معاونت‌های مراکز آموزشی جامعةالمصطفی دوره‌های مهارتی را در مجتمع‌ها عملیاتی می‌کند، بیان کرد: در کنار آموزش‌های مهارتی، نیاز‌هایی نیز به عنوان ضرورت تحصیلی دیده شده که می‌توان به مواردی مانند فعالیت‌های قرآنی، مباحث بصیرتی، آشنایی با اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رئیس جامعةالمصطفی تأکید کرد: مرکز آموزشی و مهارتی بیان می‌تواند دوره‌های تخصصی مورد نیاز منطقه‌ای ـ رشته‌ای را مطابق با استعداد دانش‌پژوهان در قالب‌های متعدد مقدماتی، متوسطه و پیشرفته طراحی کند.

وی تصریح کرد: مرکز آموزشی و مهارتی بیان نیازمند تدوین سند راهبردی برای احصای مرز‌های مأموریتی و آشنا شدن سایر مراکز با ظرفیت‌ها و استعداد‌های این مجموعه است؛ لذا در سندنگاری، باید به انعطاف و سازگاری سند با اقتضائات توجه شود که برگزاری جلسات اندیشه‌ورزی، کارگروه‌ها و جلسات تخصصی، در کشف ابهامات و تعیین حدود و ثغور فعالیت‌ها بسیار راه‌گشا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با بیان اینکه مرکز آموزشی و مهارتی بیان، در گذشته گام‌های خوبی برداشته ولی اقتضائات زمان، نیاز به دوره‌های مهارتی را دوچندان کرده است، گفت: مرکز آموزشی و مهارتی بیان باید به جایگاه شایسته خود در جامعةالمصطفی نائل آید.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه توجه به توانمندسازی خانواده‌ها و ارائه آموزش‌های مهارتی را به فرزندان و خانواده‌های ایشان مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از بخش‌هایی که مرکز آموزشی و مهارتی بیان باید بدان ورود کند، بخش خانواده‌ها و توانمندسازی و اشتغال خانواده‌هاست؛ نیاز است این مأموریت مهم با همکاری مرکز امور طلاب و خانواده‌های جامعةالمصطفی دنبال شود.

انتهای پیام
captcha