کردستان؛ آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
کد خبر: 4030024
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

کردستان؛ آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استان کردستان با تمامی امکانات برای پذیرایی شایسته از مهمانان و گردشگران نوروزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده است.

 ستاد اجرایی خدمات مسافران نوروزی

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 30 دی‌ماه در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که کرونا به لحاظ واگیری به حالت حداقلی رسیده و امسال با تدابیر لازم می‌توانیم میزبان گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.

وی افزود: در استان اقدام‌های مهمی از جمله ثبت‌جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان، ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش(گیوه کردی) و سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو انجام شد که به جذابیت استان افزوده و کردستان را بیش از پیش به علاقه‌مندان در داخل و خارج کشور معرفی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، بیان کرد: واگذاری پنج بنای تاریخی به ‌بخش خصوصی در استان، راه‌اندازی دو موزه جدید در سنندج، تملک چهار بنای تاریخی، بهره‌برداری از کاخ موزه خسروآباد سنندج و ثبت ملی سه روستا در حوزه صنایع‌دستی، از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: توانستیم پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، در دو ماه گذشته شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب ۴ تور به استان باشیم.

گویلیان با اشاره به اینکه اگر از پتانسیل‌های موجود به درستی استفاده شود، می‌توان استان را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش برد، یادآور شد: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و 26 اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از 5 هزار نفر در یک شب مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: 130 رستوران و مجتمع بین‌راهی، 56 دفتر خدمات مسافرتی و 3 شرکت ساماندهی خانه‌مسافر نیز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: گواهی‌نامه استاندارد تمامی واحدهای گردشگری استان تمدید شده و در راستای جذب گردشگران بیشتر به استان هیچ‌گونه افزایش نرخ اقامت در نوروز 1401 نخوهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های انجام شده، ساماندهی خانه مسافرها تا قبل از سال جدید انجام خواهد شد، بیان کرد: موزه صداوسیما در استان راه‌اندازی می‌شود و طرح دعوت از رسانه‌های گردشگری برای بازدید از استان نیز، با هدف معرفی بیشتر جاذبه‌ها و پتانسیل‌های کردستان اجرا خواهد شد.

گویلیان افزود: اقدام‌های مناسبی در روستاهای استان برای جذب توریسم انجام شده که لازم است از ظرفیت‌ گردشگری شهری نیز برای افزایش تعداد گردشگران و بالابردن میزان ماندگاری آنان در استان کردستان بهره‌برداری مناسبی شود.

وی بیان کرد: استان‌های غربی کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان به صورت مشترک در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از تاریخ 9 تا 12 بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: 10 کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر از تاریخ 25 اسفند 1400تا 15 فروردین‌ماه 1401 به مسافران نوروزی در استان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha