بازرسی بیش از 50 اثر و بنای تاریخی شاخص در کردستان
کد خبر: 4030041
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

بازرسی بیش از 50 اثر و بنای تاریخی شاخص در کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان، از بازرسی بیش از 50 اثر و بنای تاریخی استان پس از بارش‌های برف در چند روز اخیر، خبر داد.

عمارت خسروآباد

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با توجه به این‌که در چند روز اخیر شاهد بارش‌های خوب برف در تمامی مناطق استان بودیم، همکاران شهرستان‌های استان از محل بناها و آثار تاریخی بازدید داشتند.

وی افزود: خوشبختانه پس از پایش، خسارتی ناشی از بارش برف متوجه بناهای تاریخی استان از جمله شهرستان‌های سنندج، سقز، بیجار و قروه نشده بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: متأسفانه عمده مشکلات بناهای تاریخی استان در زمان نزولات جوی به‌دلیل سرقت ناودانی‌ها و آبرو پشت بام‌ها توسط افراد سودجو بوده، به ویژه در بناهای خصوصی فاقد سکنه که موجب بروز مشکلات و خسارت‌هایی برای این بناها می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم بارندگی‌های اخیر، تعدادی از شاخه‌های درختان کهنسال در محدوده عمارت خسروآباد سنندج شکسته شد که پس از بررسی کارشناسی میزان خسارت ناشی از بارندگی به آثار تاریخی ۵۰ میلیون تومان برآورد شد.

گویلیان یادآور شد: کار پایش و حفاظت آثار و بناهای تاریخی به‌صورت منظم در استان انجام می‌شود و در حال حاضر نیز برف‌روبی موزه‌های استان کردستان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha