درخواست الوفاق بحرین برای پایان فوری جنگ علیه یمن
کد خبر: 4030361
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

درخواست الوفاق بحرین برای پایان فوری جنگ علیه یمن

جمعیت الوفاق بحرین خواستار توقف جنگ و کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع یمنی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، جمعیت ملی الوفاق اسلامی در بحرین خواستار توقف همه جانبه جنگ علیه یمن و یک روند سیاسی جدی برای حفظ حق حیات و حاکمیت یمن شد.

الوفاق تأکید کرد که گزینه‌ جنگ، ویرانگر است و کشتار غیرنظامیان و هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و خانه‌های افراد از طریق حملات هوایی به بخش‌های جداگانه یمن در روزهای اخیر تنها منجر به ویرانی‌ها و بحران‌های بیشتر می‌شود.

الوفاق کشته شدن تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان در یک روز را که نشان دهنده وخامت اوضاع انسانی در این کشور است نیز به مردم یمن تسلیت گفت.

به گزارش سازمان Save the Children، دیروز جمعه، 21 ژانویه 2022 در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن بیش از 70 نفر از جمله 3 کودک کشته شدند.

سازمان صلیب سرخ بین‌المللی تأیید کرده است که بیش از 100 نفر در حمله روز گذشته ائتلاف سعودی به زندانی در صعده در شمال یمن کشته یا زخمی شدند.

تجاوز نظامی روز گذشته ائتلاف سعودی با نقش فعال امارات به زندان مرکزی صعده موجی از محکومیت‌ها را به دنبال داشت. در همین راستا، شورای عالی سیاسی یمن بیانیه تندی را علیه ائتلاف سعودی صادر کرد.

این شورا در بیانیه خود جنایات اخیر سعودی در الحدیده و صعده را به شدت محکوم کرد. در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است: جنایات سعودی در صعده و الحدیده بدون مجازات باقی نمی‌ماند. در بیانیه مذکور همچنین عنوان شده است عربستان و امارات دست‌نشاندگان مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام
captcha