تأکید مفسر اندونزیایی بر حفظ موضوعی قرآن
کد خبر: 4031020
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

تأکید مفسر اندونزیایی بر حفظ موضوعی قرآن

پروفسور محمد قریش شهاب بر اهتمام به حفظ موضوعی آیات قرآن به‌گونه‌ای که با نیازهای زندگی روزمره مطابقت داشته باشد و نیز حفظ آیات به شکل پی در پی، تأکید کرد.

وبینار علمی قرآنی در اندونزی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، وبینار علمی قرآنی با حضور کادر آموزشی شعبه اندونزی مرکز تبلیغ قرآن آستان حسینی از جمله پروفسور محمد قریش شهاب، مدیر مرکز مطالعات اسلامی جاکارتا و یکی از مفسران برجسته اندونزی برگزار شد.
 
شیخ عبدالله بیک، مسئول شعبه در این باره گفت: در راستای فعال‌سازی حوزه پژوهشی و علمی برای کادر آموزشی و معلمان مرد و زن مرکز بین‌المللی تبلیغ قرآن در جاکارتا، پایتخت اندونزی و به منظور توسعه و ارتقای سطح علمی آنها در زمینه تفسیر و علوم قرآن کریم، وبینار علمی قرآنی با حضور پروفسور «محمد قریش شهاب» مدیر مرکز مطالعات اسلامی جاکارتا و یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های علمی، متخصص در زمینه تفسیر قرآن و صاحب تفسیر المصباح برگزار شد.
 
وی افزود: این مفسر قرآن به بحث پیرامون اهمیت حفظ قرآن کریم و تأثیر حفظ در تفسیر و کمک حفظ به تفسیر قرآن به قرآن (تفسیر آیات قرآن به کمک آیات مشابه که موضوع و محتوای آن‌ها یکسان یا حداقل نزدیک به هم است) پرداخت و در سخنان خود با اشاره به فرموده خداوند متعال «وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِر» (سوره قمر/ آیه 17) توضیح داد که یادگیری قرآن، حفظ و درک معانی آن برای کسانی که می‌خواهند آن را یاد بگیرند و از عبرت‌های آن درس بگیرند، آسان است.
 
این مفسر قرآن اندونزیایی همچنین بر اهتمام به حفظ موضوعی آیات قرآن به‌گونه‌ای که با نیازهای زندگی ما مطابقت داشته باشد و همچنین حفظ آیات به شکل پی در پی، تأکید کرد.

 

وبینار علمی قرآنی در اندونزی

 

وبینار علمی قرآنی در اندونزی

 

پروفسور محمد قریش شهاب

انتهای پیام
captcha