برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان کردستان تشریح شد
کد خبر: 4031682
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان کردستان تشریح شد

رئیس گروه قرآن‌ و عترت اداره فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به آغاز هفته قرآن و عترت از تاریخ 10 تا 16 اسفندماه در استان، برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

 کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ وارشاداسلامی کردستان

کامل گلباغی، رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به آغاز هفته قرآن و عترت از تاریخ 10 تا 16 اسفندماه در استان، اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی هفته قرآن و عترت کردستان با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع و با همکاری اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان کردستان، افزود: تقویت گفتمان هویت اسلامی ـ ایرانی در سطوح مختلف جامعه، شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی استان کردستان، توانمندسازی و شبکه‌سازی فعالان قرآن و عترت، هم افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی از اهداف برگزاری این هفته بوده است.

رئیس گروه قرآن وعترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته قرآن و عترت پرداخت و بیان کرد: برگزاری همایش، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت قرآن کریم با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و برگزاری محافل و کرسی تلاوت‌های مجلسی از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

وی، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی، هنری مرتبط با قرآن و عترت، اکران فیلم‌های قرآنی و دینی در سینماها، مدارس و مراکز عمومی و اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات قرآنی را از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته وحدت برشمرد.

گلباغی به برگزاری مسابقات قرآنی در این ایام اشاره و بیان کرد: مسابقات حفظ و قرائت، تفسیر و تدبر، تواشیح و سرود، برگزاری مسابقه آواها و نغمه‌های قرآنی، برگزاری آیین تجلیل از قاریان، حافظان، خادمان اساتید و هنرمندان قرآنی استان، برگزاری یادواره شهدای قرآن و عترت و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فیلم نامه‌نویسی، صنایع دستی، خوشنویسی، نقاشی، فیلم کوتاه و مستند، موشن گرافی و گرافیک در طول این هفته در کردستان برگزار می‌شود.

وی به اولویت‌های موضوعی ویژه برنامه‌‌های هفته قرآن و عترت ادامه داد: خانواده و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، عفاف و حجاب، نماز و نیایش و مکتب شهید سلیمانی از موضوعات اولویت‌دار در اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته قرآن و عترت بوده است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: هنرمندان و علاقه‌مندان در رشته هنرهای تجسمی و نمایشگاهی می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه در مرکز استان به مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج، واحد قرآن و در شهرستان‌های تابعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند.

گفتنی است؛ برترین‌های رشته‌های مختلف مسابقات قرآن در آیین پایانی هفته قرآن و عترت استان کردستان در تاریخ ۱۶ اسفندماه تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام
captcha