طرح آموزش رایگان هنر از امروز در 16 شهر خوزستان آغاز شد
کد خبر: 4032032
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

طرح آموزش رایگان هنر از امروز در 16 شهر خوزستان آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی خوزستان از امروز ۹ بهمن در ۱۶ شهرستان با ۱۳رشته هنری خبر داد.

طرح آموزش رایگان هنر در 16 شهر خوزستان با 13 رشته هنری اجرا می شود محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی خوزستان از امروز شنبه ۹ بهمن در ۱۶ شهرستان خبر داد و گفت: رابط این طرح، نسرین بیگدلی، رئیس اداره هنری اداره کل است. نهادهای همکار در این طرح آموزشی نیز، انجمن سینمای جوان اهواز به مدیریت مهدی کیخایی، انجمن مد و لباس استان با مسئولیت نسرین ارجمندی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، با مسئولیت حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور و کارشناس محمدحسین بهمئی قاسمی هستند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های آغاجاری، اندیمشک، شوش، شوشتر، دشت‌آزادگان، ایذه، باغملک، حمیدیه، مسجدسلیمان، گتوند، بندر ماهشهر، بهبهان، هندیجان، کارون، خرمشهر و آبادان (اروندکنار) در رشته‌های گرافیک تبلیغاتی، بازیگری تئاتر، خط تحریری، عکاسی دیجیتال، هنرهای دستی در خانه، انیمیشن، نقاشی چهره، طراحی مد و لباس، کاربر رایانه، هنر معرق‌کاری، هنر کاشی‌سازی، گویندگی و فن بیان و مربیگری نقاشی کودک، آمادگی خود را برای برگزاری دوره‌های آموزشی از ۹ بهمن اعلام کرده‌اند.

جوروند بیان کرد: این طرح که با هدف آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی از سوی مرکز آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده، در راستای شعار تحول و عدالت‌محوری دولت سیزدهم از امروز شنبه ۹ بهمن در سراسر کشور به طور همزمان، دوره‌های خود را آغاز می‌کند و در پایان دوره ها، گواهی معتبر به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استان خوزستان با ثبت‌نام ۸۷۶۲ هنرجو و علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های آموزشی، بالاترین آمار ثبت‌نامی در سطح کشور را دارد که امید است با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط در برگزاری این طرح خداپسندانه، این دوره‌ها با کیفیت خوبی به سرانجام برسند.

وی اضافه کرد: طرح آموزش رایگان هنر در ۱۶ شهرستان‌ با همکاری روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های فرهنگی و هنری شاخص و معرفی‌شده‌ مساجد، از ۹ بهمن ۱۴۰۰ در استان خوزستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha