سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد
کد خبر: 4032390
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

سازمان دیانت ترکیه موعد آغاز رمضان را اعلام کرد

سازمان دیانت ترکیه تاریخ نخستین روز از ماه رمضان سال 1443 هجری قمری را اعلام کرد.

سازمان دیانت ترکیه تاریخ آغاز رمضان را اعلام کردبه گزارش ایکنا به نقل از ترکیا الان، این سازمان دیروز شنبه، نهم بهمن‌ماه اعلام کرد ماه رمضان 1443 در دوم آوریل 2022 (13 فروردین‌ماه 1401) آغاز خواهد شد و بیست‌وهفتم این ماه شب قدر است.

سازمان دیانت ترکیه همچنین تأکید کرد که عید فطر ماه رمضان 1443 هجری قمری در اول ماه می 2022 (11 اردیبهشت‌ماه 1401) خواهد بود و بهره‌مندی معنوی از این ماه با آیین‌های دینی و انجام عبادت مانند روزه‌داری، قرائت قرآن و صدقه‌دادن بر مسلمانان واجب است.

این در حالی است که اخترشناسان نیز زمان آغاز ماه رمضان در کشورهای عربی را در صورت رؤیت هلال ماه، ۲ آوریل ۲۰۲۲ (۱۳ فروردین ۱۴۰۱) اعلام کرده‌اند.

همچنین پیش‌بینی شده است که ماه رمضان آینده ۳۰ روزه باشد و در غروب روز یکشنبه، اول ماه می ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) به پایان برسد.

کمیته شرعی استهلال وابسته به دارالافتاء مصر نیز اعلام کرد که در روز اول آوریل ۲۰۲۲ این کمیته جهت رؤیت هلال ماه رمضان، عملیات استهلال را انجام خواهد داد اما پیش‌بینی می‌شود که ۲ آوریل، نخستین روز ماه رمضان در مصر باشد.
 
این کمیته در خصوص تاریخ عید فطر آینده نیز اعلام کرد که به منظور رؤیت هلال ماه شوال، کمیته استهلال در روز اول ماه می ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت) به استهلال ماه شوال خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha