راهیابی قاری برجسته پاکستانی به مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 4032827
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

راهیابی قاری برجسته پاکستانی به مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

محمد وجاهت رضا، از قاریان برجسته پاکستانی با کسب رای رتبه برتر در مرحله مقدماتی، به مرحله نهایی سی و هشتمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران راه یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از تقریب نیوز، وجاهت رضا با معرفی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و بعد از شرکت در مراحل مختلف مسابقات مقدماتی در رشته قرائت اوقاف و طی مراحل انتخاب متسابقین قرآنی، به مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران راه یافت.

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد در این زمینه گفت: قرآن، محور وحدت امت اسلامی است و همه مومنان و مسلمین را به وحدت و اتحاد دعوت می كند لذا باید برای فراگیری، آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش كنیم.

خزاعی افزود: رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد هر ساله در زمینه برگزاری مسابقات قرآن کریم با سازمان اوقاف همکاری می کند. در مسابقات بین المللی قرآن کریم که در سال گذشته برگزار شد نیز با معرفی رایزنی فرهنگی، یکی دیگر از قاریان جوان پاکستانی به نام آقای عبدالقدوس چترالی، موفق به اخذ رتبه سوم رشته قرائت در مرحله نهایی مسابقات شد.

وی، راهیابی یکی از دیگر قاریان برجسته پاکستانی در این مرحله از مسابقات را گامی در جهت توسعه دیپلماسی قرآنی قلمداد کرد.

از بین شرکت کنندگان از ۶۹ کشور که در رشته های مختلف قرآنی در این مسابقات شرکت دارند، داوطلبانی از  ۲۹ کشور مختلف از جمله پاکستان به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

مرحله نهایی این مسابقات با هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان اوقاف و اداره کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به صورت مجازی و با مشارکت و نظارت رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد برای کشور پاکستان برگزار می‌شود.

راهیابی قاری برجسته پاکستانی به مرحله نهایی مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام
captcha