چهل‌ودومین مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان شهریورماه برگزار می‌شود
کد خبر: 4031644
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
با اضافه‌شدن رشته جدید؛

چهل‌ودومین مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان شهریورماه برگزار می‌شود

چهل‌ودومین مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم «ملک عبدالعزیز» به همت وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان در مسجدالحرام برگزار می‌شود.

چهل‌ودومین مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان شهریورماه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا؛ به نقل از sayidaty.net، این مسابقات با نظارت سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان از 14 تا 25 ماه صفر سال 1444 هجری قمری(شهریورماه 1401) برگزار می‌شود و قرار است نمایندگان کشورهای مختلف جهان در آن شرکت کنند.

این مسابقات 5 رشته خواهد داشت و 2 میلیون و 700 هزار ریال سعودی به عنوان جایزه به برترین‌های هر پنج رشته اهدا خواهد شد.

عبداللطيف بن عبدالعزيز آل شيخ، وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان و ناظرکل این مسابقات در این باره گفت: هدف از این رقابت‌ها تشویق فرزندان مسلمان در کشورهای مختلف جهان به حفظ و تلاوت قرآن و تقویت ارتباط مسلمانان با کلام وحی است و بیش از چهار قرن است که این هدف را در این رقابت معنوی دنبال می‌کنیم.

وی افزود: جوایز این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته افزایش یافته و رشته حفظ کل قرآن با قرائات سبع متواتر(قرائات هفت‌گانه قرآن) از رشته‌های جدیدی است که به مسابقات اضافه شده است.

عبداللطيف بن عبدالعزيز آل شيخ تصریح کرد: این رقابت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه‌شده برای پیشگیری از کرونا برگزار خواهد شد و وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان، دعوتنامه‌های شرکت در مسابقه را برای سازمان‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، انجمن‌ها و نهادهای رسیدگی به امور مسلمانان کشورهای مختلف ارسال کرده است.

چهل‌ودومین مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان شهریورماه برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha