عمار حکیم: آیت‌الله صافی رکنی از ارکان دانش، هدایت و فقاهت بودند
کد خبر: 4032950
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
در پیام تسلیت بیان شد؛

عمار حکیم: آیت‌الله صافی رکنی از ارکان دانش، هدایت و فقاهت بودند

عمار حکیم، رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق، با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و تصریح کرد: با رحلت حضرت آیت‌الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی که پرچم بزرگی از پرچم‌های حوزه مبارک علمیه و رکنی از ارکان دانش، هدایت و فقاهت بودند، دل‌های ما و دل‌های مسلمانان به‌ویژه پیروان اهل بیت(ع) دچار مصیبت بزرگی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، عمار حکیم، رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق ارتحال حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، مرجع عالیقدر شیعه را تسلیت گفت.

عمار حکیم با صدور بیانیه‌ای گفت: با رحلت حضرت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (قدس سره الشریف) که پرچم بزرگی از پرچم‌های حوزه مبارک علمیه و رکنی از ارکان دانش، هدایت و فقاهت بودند، دل‌های ما و دل‌های مسلمانان به‌ویژه پیروان اهل بیت(ع) دچار مصیبت بزرگی شد.

وی افزود: آن مرحوم عمرش را در راه تدریس و ساختن نسلی از دانشمندان عملگرا و تحکیم اصول مکتب اهل بیت(ع) سپری کرد.

عمار حکیم در ادامه این پیام اعلام کرد: به مناسبت این مصیبت بزرگ، والاترین نشانه‌های تسلیت را به امام مهدی منتظر(عج)، امت اسلامی، مراجع عظام دینی، خانواده آن مرحوم و شاگردان و مقلدانش تقدیم می‌کنیم و از خداوند باری تعالی مسئلت داریم که او را مورد رحمت واسعه خود قرار داده، در کنار پیامبران، صدیقین و شهدا در بالاترین جایگاه قرار دهد.

 آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی که در بیمارستانی در قم بستری بود، ساعت یک و ربع بامداد ۱۲ بهمن در سن 103 سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha