پیام تسلیت آیت‌الله سیدمحمدعلى شیرازى در پی ارتحال آیت‌الله صافی‌گلپایگانی
کد خبر: 4033174
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

پیام تسلیت آیت‌الله سیدمحمدعلى شیرازى در پی ارتحال آیت‌الله صافی‌گلپایگانی

آیت‌الله سیدمحمدعلی شیرازی، از علمای مشهد در پیامی ضایعه رحلت اسفناک مرجع عالیقدر آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیت‌الله سیدمحمدعلى شیرازى در پی ارتحال آیت‌الله صافی‌گلپایگانیبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله سیدمحمدعلی شیرازی، از علمای مشهد در پیامی ضایعه رحلت اسفناک مرجع عالیقدر آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی(ره) را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّا نَأْتِی الْأَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا وَاللَّهُ یَحْکُمُ لَا مُعَقِّبَ لِحُکْمِهِ

إذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدّها شیء

ارتحال مرجع عالیقدر جهان شیعه شیخ الفقهاء حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) موجب تأسف عمیق و تألم شدید جهان تشیع گردید.
 
این فقیه والامقام عمر پربرکت خود را در خدمت خالصانه به دین مبین اسلام و نشر علوم و معارف اسلامی و ترویج آموزه‌های نورانی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم الصلوة والسلام) و مرزبانی و دفاع همه جانبه از حریم مقدس ولایت و امامت و تحکیم مبانی اعتقادی شیعه و مقابله صریح با جریان‌های انحرافی و توجه و خدمت و عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تعظیم شعائر الهی گذراند.

بدون شک فقدان این بزرگ مرد الهی و این شخصیت عظیم‌الشأن، ثلمه بزرگ و خسارت جبران‌ناپذیری است که بر پیکره اسلام و مسلمین وارد آمد و جهان شیعه را غرق در ماتم و اندوه ساخت.. وإلی الله المشتکی...

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک حضرت بقیة الله الأعظم (روحی وارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء)، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه و شیعیان جهان علی‌الخصوص ارادتمندان این مرجع عالی مقام و بیت معظم ایشان به‌ویژه فرزند برومندشان حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن صافی (دامت توفیقاته) تسلیت عرض نموده، از جوار مرقد مطهر و ملکوتى حضرت أبا الحسن علی بن موسى الرضا (صلوات الله وسلامه علیه) علو درجات و حشر ایشان با اولیاء طیبین و طاهرین (صلوات الله وسلامه علیهم اجمعین) را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

وَلَاحَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیم

مشهد مقدس، ٢٩جمادی الثانیة١٤٤٣
بیت مرحوم آیةالله العظمى شیرازى (ره)
سیّد محمّدعلى شیرازى»
 
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha