درخواست تشکل‌های اسلامی نیجریه برای رفع تبعیض علیه حجاب
کد خبر: 4033322
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

درخواست تشکل‌های اسلامی نیجریه برای رفع تبعیض علیه حجاب

چندین سازمان اسلامی نیجریه از دولت و مقامات فدرال این کشور خواستند به تبعیض کاری و تحصیلی علیه زنان و دختران محجبه پایان دهند.

درخواست تشکل‌های اسلامی نیجریه برای رفع تبعیض علیه حجاب

به گزارش ایکنا به نقل از ونگارد،  ائتلافی متشکل از 13 سازمان زنان مسلمان در نیجریه از محمد بوهاری، رئیس جمهور و فرمانداران ایالت‌های این کشور خواسته‌اند تا به تبعیض علیه مسلمانان به دلیل داشتن حجاب پایان دهند.

این ائتلاف روز سه‌شنبه طی یک نشست مطبوعاتی برای بزرگداشت روز جهانی حجاب در سال 2022 در ابوجا این درخواست را با این شعار مطرح کردند: «حجاب تاج ماست، نه جرم ما».

حاجیه مریم احمان به نمایندگی از ائتلاف، خاطرنشان کرد که چندین مورد از احساسات ضد حجاب و سایر اعمال تبعیض‌آمیز علیه زنان مسلمان در مدارس ایالت کوارا و اوگون در سال گذشته اتفاق افتاده است. به گفته وی، تبعیض دینی یک عقب گرد بزرگ برای کشور است و باید فورا به آن رسیدگی شود.

او گفت: ما از دولت‌های خود در همه سطوح می‌خواهیم خدماتی را ایجاد و ارائه کنند که برای همه، از جمله کسانی که ظاهرشان با اعتقاد و اطاعتشان از فرمان خالق الهی تعریف می‌شود در دسترس باشد.

وی افزود: ما از شورای ملی می‌خواهیم تا قوانینی را معرفی و تصویب کند که به نفع همه شهروندان باشد و از حقوق و آزادی‌های همگان در زمینه آموزش، بهداشت، اشتغال، امور مالی، مالکیت خانه، مشاغل و غیره صرف نظر از لباسی که فرد می پوشد، محافظت می‌کند. ما با قاطعیت از شما می‌خواهیم که قانون ممنوعیت تبعیض مذهبی را سریعاً تصویب کنید.
وی ادامه داد: ما از وزارت آموزش و پرورش در سطوح فدرال و ایالتی می‌خواهیم که به آن توجه کنند. قربانی شدن دانش‌آموزان به خاطر حجاب، به یک رویه در مدارس و مؤسسات ما تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha