آمریکا رهبران انصارالله را تحریم کرد
کد خبر: 4033447
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

آمریکا رهبران انصارالله را تحریم کرد

رسانه‌های آمریکایی از بررسی اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی علیه رهبران گروه انصارالله یمن از سوی آمریکا خبر داده اند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده است: دولت بایدن در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه رهبران انصارالله پس از حملات اخیر به امارات و عربستان سعودی است.

آمریکا امروز اعلام کرد: هواپیماهای جنگنده و ناوشکن حامل موشک‌های هدایت شونده نسل پنجم را برای کمک به امارات در مقابله با حملات «انصارالله» در یمن به ابوظبی می‌فرستد.

یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا و لانا زکی النسیبه نماینده دائم این کشور در سازمان ملل متحد از واشنگتن خواستند تا توان دفاعی ضد موشکی و پهپادی متحدان آمریکا در منطقه را به منظور مقابله با حملات «انصارالله» یمن تقویت کند.

در مقاله‌ای که توسط العتیبه و النسیبه در واشنگتن‌پست منتشر شد، این دو دیپلمات اماراتی خواستار تحمیل فشار دیپلماتیک، اعمال تحریم‌های اقتصادی بازدارنده علیه انصارالله و درج مجدد آن‌ها در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» شدند.

بر اساس گزارش العتیبه و النسیبه، درج حوثی‌ها در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی»، عرضه تسلیحات به آن‌ها را قطع و توانایی‌های نظامی آن‌ها را بدون تأثیرگذاری بر کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن محدود می‌کند.

این دو دیپلمات اماراتی ادعا کرده‌اند: امارات متحده عربی در حالی که متعهد به دفاع از خود است، در جهت کاهش تنش‌ها و ایجاد امید به آینده تلاش می‌کند. آن‌ها عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یکی از این اقدامات معرفی و آن را راهی برای ایجاد فرصت‌های جدید در آینده کشور خود توصیف کرده‌اند.

روز سه‌شنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در پی حملات موشکی انصارالله یمن به امارات، عربستان سعودی دستوراتی را برای حمایت از این دو کشور به لوید آستین، وزیر دفاع این کشور داد.

انتهای پیام
captcha