رایزنی در کاخ سفید درباره برگرداندن انصارالله به لیست «سازمان‌های تروریستی»
کد خبر: 4035331
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸

رایزنی در کاخ سفید درباره برگرداندن انصارالله به لیست «سازمان‌های تروریستی»

منابع آمریکایی مدعی شده‌اند جلسه‌ای در کاخ سفید با موضوع بازگرداندن انصارالله یمن به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی برگزار شده است.

به گزارش ایکنا، یک رسانه آمریکایی مدعی شده روز جمعه جلسه‌ای در کاخ سفید برای رایزنی درباره بازگرداندن انصارالله یمن به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی خارجی» برگزار شده است.

دو منبع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه آکسیوس مدعی شده‌اند، شورای امنیت ملی کاخ سفید بیشتر با قرار دادن دوباره انصارالله در فهرست سازمان‌های «تروریستی» موافق است در حالی که وزارت خارجه آمریکا از تحریمی برخی از سران این گروه حمایت می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا کمتر از یک ماه بعد از حضور در کاخ سفید تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور در قرار دادن انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی را به عقب برگرداند. بایدن گفته بود تصمیم ترامپ باعث اخلال در کمک‌رسانی‌های بشردوستانه به مردم یمن می‌شود.

در هفته‌های گذشته اماراتی‌ها مذاکراتی با دولت بایدن داشته و از این دولت خواسته‌اند انصارالله را مجددا به فهرست «سازمان‌های تروریستی» بازگرداند. امارات یکی از کشورهای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی است که از سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را هدف حملات زمینی، هوایی و دریایی قرار داده است.

جنگ یمن به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha