جنگ یمن برای متجاوزان ثمری ندارد
کد خبر: 4034015
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
رئیس جمعیت علمای عراق:

جنگ یمن برای متجاوزان ثمری ندارد

شیخ خالد ملا، محاصره اقتصادی ایران، آشوب‌ها در سوریه، عراق و یمن را برای مقابله با برپایی حکومت‌های مردمی توصیف کرد و گفت: جنگ در یمن برای متجاوزان هیچ ثمره‌ای جز سرافکندگی خودشان نخواهد داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه عبرات، شیخ خالد ملا رئیس جمعیت علمای عراق در همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» که 16 بهمن‌ماه به همت بنیاد بین‌المللی اربعین به صورت مجازی برگزار و از تلویزیون اینترنتی abarat.ir پخش شد، صحبت از یمن را باعث تبادر هفت سال مظلومیت و زجر کشیدن مردم مظلوم این کشور به ذهن دانست و گفت: این ملت به دنبال مسالمت با همسایگان هستند اما گرفتار کشتار و تجاوز و محاصره اقتصادی هستند؛ که حل مشکلات این مردم، دغدغه بزرگ همه عدالتخواهان است.

رئیس جمعیت علمای عراق، ظلم‌های وارده به مردم یمن را به دلیل خداپرستی این مردم عنوان کرد و تصریح کرد: هنگامی که از یمن و دشمنی‌های با آن صحبت می‌شود، ظلم و ستم کشورهای استکباری و غربی به وسیله ائتلاف سعودی هر مسلمان را شرمنده می‌کند؛ اگر کار این همسایگان نبود، هیچ کس جرأت تجاوز به آسمان و سرزمین این کشور را نداشت.

وی، جنگ یمن را بیهوده ارزیابی کرد و گفت: دشمنان در این هفت سال نتیجه این جنگ بیهوده را دیده‌اند؛ هر روز در این سرزمین مقدس کشتار می‌کنند و مردم یمن از امت اسلام و دانشمندان اسلامی انتظار دارند که به عرصه بین‌الملل وارد شوند و با جدیت بیشتری پیگیر این مسئله باشند. جنگی که هیچ سودی برای هیچ طرف نداشته است.

شیخ خالد ملا، عاملان راه‌اندازی جنگ‌های سوریه، عراق و یمن را دشمن دین، مذاهب و وحدت مسلمانان دانست و تأکید کرد: این دشمنان به دنبال جنگ دائمی هستند که این منطقه روی آرامش به خود نبیند و نمی‌خواهند که آرامش و مسالمت و وحدت در اینجا برقرار باشد.

رئیس جمعیت علمای عراق، امارات و عربستان سعودی را زمینه‌ساز تجاوز و ایجاد ناامنی دشمنان اسلام توصیف کرد و گفت: این‌ها ثروت‌ها و زیربناها و تمام منطقه را به ویرانی می‌کشند.

وی، تنها نتیجه جنگ علیه مردم یمن را ناامیدی متخاصمان عنوان کرد و گفت: دیدن استواری مردم به آن‌ها نشان می‌دهد که به نتیجه‌ای نخواهند رسید؛ برخی از کشورها جرأت ندارند که از قتل‌ها و تجاوزات خود صحبتی کنند.

شیخ خالد ملا گفت: خداوند متعال بارها فرموده است که به کسانی که ظلم کرده‌اند تکیه نکنید و پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند من ظلم را بر خود و بین شما حرام کردم که آثار و تبعات بدی برای شما خواهد داشت. حال چگونه برخی از کشورهای اسلامی در برابر این ظلم ساکت هستند؟

رئیس جمعیت علمای عراق، محاصره اقتصادی ایران، ناآرامی در عراق و دیگر موارد را دلیلی بر مخالفت با مردم منطقه و تشکیل نظامی مطابق با خواسته‌های خود عنوان و تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که منطقه به سوی اسرائیل دست دوستی دراز کند؛ بر عهده همه ما است که در برابر این قضیه بایستیم؛ همانطور که جمهوری اسلامی ایران در مسأله یمن ورود کرده و نشان داده که با تمام مشکلات می‌توان پیروزی‌های چشمگیری داشت.

وی، خواستار مقابله با حاکمان منطقه شد و گفت: همه مسلمانان باید با صدای بلند بگویند که از این ظلم به این امت بزرگوار دست بکشید؛ امت بزرگ اسلام پشتیبان امت یمن است. ما به منزله علمای این امت، همبستگی خود را با مردم، علما، شهدای یمن اعلام می‌کنیم. این مردم بدانند که پیروزیشان نزدیک است و ایستادگیشان زبانزد بوده و خواهد بود.

انتهای پیام
captcha