قدردانی تشکل‌های ایثارگری از مصوبه کمیسیون تلفیق برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 4034204
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

قدردانی تشکل‌های ایثارگری از مصوبه کمیسیون تلفیق برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

117 تشکل ایثارگری در نامه‌ای از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 کل کشور در به خاطر مصوبه‌ای پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکر و قدردانی کردند.

فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش ایکنا متن این نامه به شرح ذیل است:

رئیس و اعضای محترم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

در شرایط سخت کشور در سال‌های اخیر که گمان می‌رفت فضای ایثار و شهادت و موضوعات مرتبط با آن در عرصه‌های مختلف به بهانه‌های متعددی نظیر محدودیت‌های اقتصادی به فراموشی سپرده شده است و گاه و بیگاه تداعی‌گر نگرانی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌نمود که می‌فرمودند نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند با تصمیم انقلابی و مصوبه ارزشمند کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جان تازه‌ای یافت.

تردید نفرمایید این گام بزرگ که پس از ۱۰ سال تأخیر برداشته شد دستاوردی عظیم در تحقق سیاست‌های کلی نظام مرتبط با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بخش قابل توجهی از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عزیز است.

به خاطر این اقدام شجاعانه، سجده شکر به‌جا می‌آوریم و امید آن داریم تا ریاست محترم و نمایندگان محترم مجلس با رأی قاطع خویش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به مصوبه کمیسیون تلفیق، موجبات رضای خالق متعال و خشنودی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و در رأس ایشان مقام معظم رهبری را فراهم نمایند.

یادآور می‌شود کمیسیون تلفیق در راستای اجرای ماده (۶۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهریه‌بگیر مجاز نیستند به دلیل عدم پرداخت هزینه شهریه، از ثبت‌نام، شرکت در امتحانات و یا ارائه مدرک تحصیلی مشمولان این ماده خودداری کنند. 

همچنین بنابر مصوبه این کمیسیون و به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یکپارچه‌سازی حکمرانی در ترویج و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر خطیر، کلیه دستگاه‌ها مکلف شدند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به استثنای فصل (۱) و( ۶) برای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران مطابق دستورالعمل اجرایی که توسط شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و ابلاغ کنند، هزینه نمایند. ۳۰ درصد از منابع این بند به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص یافته تا به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی هزینه کند.

انتهای پیام
captcha