ترس آمریکا از جنگ با ایران/ موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم
کد خبر: 4034980
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
سیدحسن نصرالله بیان کرد:

ترس آمریکا از جنگ با ایران/ موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه سخن آمریکا از جنگ علیه ایران فقط برای ارعاب و اعمال فشار علیه ایران است، گفت: ایران کشوری قوی و دارای حاکمیت است و آمریکا از جنگ با آن می‌هراسد.

ترس آمریکا از جنگ با ایران/ موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، سید حسن نصرالله امشب در گفتگوی اختصاصی با العالم، با بیان اینکه ورود امام خمینی (ره) از تبعید به تهران از زیباترین مصداق های ایام الله دهه فجر است، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی استقلال و آزادی در جهان اسلام و سراسر جهان است، اگرچه بسیاری از کشورها در منطقه از آزادی و حاکمیت سخن می‌گویند ولی به سفارتخانه‌های بیگانه وابسته هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه‌ای بزرگی است و نمی توان آن را نادیده گرفت و یا به آسانی با آن جنگید، گفت: ایران در زمان شاه از سوی آمریکا اداره می‌شد و در آنجا 60 هزار مستشار آمریکایی حضور داشت، اما انقلاب اسلامی اسرائیل و آمریکا را از ایران خارج کرد.

وی تصریح کرد: اسلام اصیل، اسلامی است که به روی ظلم و جنایت می‌ایستد و این همان چیزی است که آمریکا نمی‌پذیرد، از این رو آمریکا با نظام اسلامی ایران دشمنی می‌کند زیرا این نظام، نظامی مستقل و دارای حاکمیت است که ظلم را نمی‌پذیرد. سخن آمریکا از جنگ علیه ایران فقط برای ارعاب و اعمال فشار علیه ایران است. ایران کشوری قوی و دارای حاکمیت است و آمریکا از جنگ با آن می‌هراسد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما امروز مقابل یک تجربه عالی به نام کشور اسلامی هستیم؛ اگرچه به کشورهای زیادی لقب اسلامی داده می‌شود و مردم این کشورها مسلمان هستند، اما این وجه تسمیه از روی تسامح است.

آمریکا، توانایی متوقف کردن برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران را ندارد

وی تأکید کرد: آمریکا، توانایی متوقف کردن برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران را ندارد، اگر اسرائیل به ایران حمله نظامی کند، جواب ایران بسیار شدید خواهد بود و اسرائیلی‌ها از پاسخ ایران می‌ترسند. از سویی امارات در اولین حمله موشکی از سوی انصارالله یمن، به حمایت آمریکا و اسرائیل پناه برد.

نصرالله در زمینه پرونده هسته‌ای ایران تأکید کرد: ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست با این حال در صورت هر اقدام نظامی، علیه آن پاسخ خواهد داد.

وی در زمینه موشک‌های مقاومت نیز تصریح کرد: زمانی که رژیم اشغالگر می‌گوید که می‌خواهد موشک‌های حزب‌الله را از میان بردارد، برای این منظور به جنگی کامل نیاز دارد، اما رژیم اسرائیل هیچ‌گاه نخواهد توانست از طریق جنگ علیه حزب‌الله، به هدفش برسد چرا که اگر این رژیم یقین داشت که با جنگ علیه حزب‌الله، به پیروزی می‌رسد، لحظه‌ای هم درنگ نمی‌کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه از جنگ نمی‌هراسیم و در مقابل تهدیدها تسلیم نمی‌شویم، افزود: مهم‌ترین تحولی که اخیراً اسرائیلی‌ها از آن سخن می‌گویند، مسئله سامانه پدافند هوایی حزب‌الله است.

فعال شدن سامانه‌های دفاع هوایی مقاومت 

به گفته وی طی دو سال گذشته، سامانه‌های دفاع هوایی مقاومت به منظور مقابله با پهپادهای اسرائیلی و دور کردن خطر آنها از سوی حزب‌الله فعال شده است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان، رویکرد مقاومت را استفاده از هر سلاحی به منظور مقابله با تهدیدات اسرائیلی‌ها توصیف کرد و گفت: طی دو سال گذشته تحرکات اسرائیل [در آسمان] بسیار کاهش یافته، مثلا در بقاع که روزانه پهپادهای اسرائیل می‌آمدند، چندین ماه است که پهپادی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه آنچه ما را به ایران پیوند می‌دهد، مسئله مقاومت است که یک منفعت امنیتی است، تأکید کرد: سفارت ایران در تصمیمات حزب‌الله دخالتی نمی‌کند، اما لبنان با آنکه تحت اشغال آمریکا نیست اما تحت نفوذ مالی و امنیتی این کشور است. هیچ نیرو و یا پایگاه آمریکایی در لبنان وجود ندارد اما آمریکایی‌ها در تشکیلات نظامی لبنان دخالت می‌کنند.

نصرالله بیان کرد: سفارت آمریکا در بیروت، مرکز سازمان سیا در کل منطقه است، ما با نفوذ سیاسی، اقتصادی و مالی ویرانگر آمریکا در لبنان مواجه هستیم. 

آمریکایی‌ها بارها خواستار دیدار با حزب‌الله شده‌اند

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکایی‌ها بارها خواستار دیدار با حزب‌الله شده اند، اظهار کرد: بعد از سال 2000 آمریکایی‌ها به ما پیشنهاد حمایت مالی در مقابل توقف حمایت‌ها از فلسطینیان و پایان دادن به رویارویی با اسرائیل دادند ولی فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا بر لبنان هرگز مانعی در مسیر مبارزاتی حزب‌الله ایجاد نمی‌کند.

وی در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد: ما موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، بلکه نام این سرزمین فلسطین است. حزب‌الله با هرگونه شبهه عادی‌سازی و یا همکاری و یا هماهنگی از سوی دولت لبنان با دشمن اسرائیلی مخالف است و با آن مقابله خواهد کرد. در چنین شرایطی، برخی در لبنان به صورت علني می‌گویند که برنامه انتخاباتی‌شان خلع سلاح مقاومت است.

نصرالله با تأکید بر اینکه ما در مسائل امارات و عربستان و یا هر کشور دیگری مداخله نمی‌کنیم، اظهار کرد: حزب‌الله هیچ مشکلی با گفتگوی لبنان با کشورهای عربی ندارد.

سید حسن نصرالله در این گفتگو تأکید کرد تنها چیزی که نیروهای رژیم اشغالگر از فلسطینیان می‌خواهند، هماهنگی امنیتی است. به گفته وی معادله «تعدی به قدس» به معنای «تعدی به محور مقاومت»، همچنان پابرجاست. وی هدف اصلی عادی‌سازی روابط با این رژیم را نیز این امر خواند که مردم فلسطین دچار ناامیدی و سرخوردگی شوند تا در نهایت از حق خود بگذرند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به مسئله ورزشکاران نیز اشاره کرد و تأکید کرد: یکی از مواضع واقعی جهان اسلام و عرب، مواضع ورزشکاران است که از رقابت با اسراییلی‌ها کناره‌گیری می‌کنند
وی درباره بحران یمن و حملات به امارات نیز سخن گفت و تصریح کرد: راه‌حل بحران امنیتی امارات، خروج از جنگ یمن است. از نگاه وی، هدف از تشدید حملات نظامی اخیر علیه یمن، جلوگیری از آزادسازی مأرب است، زیرا آزادسازی آن به معنای شکست ائتلاف سعودی و آمریکاست.
سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه، محاسبات اشتباه امارات ناشی از برداشت‌های نادرست آن‌ها است، گفت: اماراتی‌ها معتقدند که پاسخ‌های انصار الله منوط به اجازه ایران است که این برداشت اشتباه آن‌ها است، امارات یک کشور شیشه‌ای است و نباید خود را گرفتار چنین جنگی می‌کرد.
وی درباره بحران سوریه نیز سخن گفت و تصریح کرد: حضور آمریکا در شرق فرات سوریه برای غارت نفت و گاز سوریه است.

وی درباره حوادث بحرین نیز گفت: آنچه در بحرین رخ داد، در واقع سرکوب شدید، بازداشت علما و لغو تابعیت و درخواست کمک از بیگانگان در موضوع درخواست کمک از نیروهای سپر جزیره برای اعزام نیرو به این کشور بود با این حال ملت بحرین همچنان به آرمان‌ها و اصول خود پایبند است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق نیز تصمیم پارلمان عراق برای خروج آمریکا از این کشور را، تصمیمی تعیین‌کننده دانست و تصریح کرد: پس از شهادت فرماندهان بزرگ سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، بغداد شاهد تظاهراتی بزرگ برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق بود.

انتهای پیام
captcha