دولت‌های منطقه نسبت به ترور سردار سلیمانی و المهندس موضع روشنی را اتخاذ کنند
کد خبر: 4025952
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
سیدحسن نصرالله:

دولت‌های منطقه نسبت به ترور سردار سلیمانی و المهندس موضع روشنی را اتخاذ کنند

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ملت‌ها و دولت‌های منطقه باید در قبال ترور شهید سلیمانی و المهندس و حوادث این‌چنینی موضع روشنی را اتخاذ کنند، گفت: اجازه به حضور آمریکایی‌ها در عراق، قتل دوباره شهیدان سلیمانی و المهندس است.

به گزارش ایکنا، سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، امشب در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس که به صورت ویدئوکنفرانس در لبنان برگزار شد، سخنان خود را با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) به مسلمانان و مسیحیان و همچنین تبریک سال نو میلادی آغاز کرد.

وی در ادامه شهادت شهید ایرلو، سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت و افزود: او یکی از کسانی بود که همراه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لبنان آمد تا در آغاز مقاومت همراه مقاومت باشد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان سپس با تأکید بر لزوم گفت‌وگو بین لبنانی‌ها تصریح کرد: در روزهای آینده به طور مفصل در مورد مسائل داخلی صحبت خواهیم کرد زیرا ماهیت مناسبت و زمان موجود اجازه نمی‌دهد اکنون به وضعیت داخلی بپردازم.

پیامدهای ترور شهیدان سلیمانی و المهندس توسط آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد

همچنین وی بر تداوم همکاری با تیار الوطنی الحر در راستای منافع ملی تأکید کرد و گفت: اینکه امروز در عراق، ایران و سایر مناطق شهادت رهبران پیروزی گرامی داشته می‌شود، خود نشانه باقی ماندن فیض این شهداست و پیامدهای ترور شهیدان سلیمانی و المهندس توسط آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد.

نصرالله تأکید کرد: گرامیداشت ایام شهادت رهبران پیروزی، ابراز احترام و قدردانی از آنان و تأکید بر استقامت برادران و خواهرانشان در این راه و همچنین پایداری و استمرار جهاد، مقاومت و مقابله با حضور آمریکا و صهیونیسم و طرح‌های استکباری است.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته نبردهای بزرگی از قبیل نبرد سیف‌القدس رخ داده است، این نبردها را مؤید تداوم رویکرد آن دو شهید بزرگوار خواند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه آمریکای قاتل، عراق را اشغال کرد، ده‌ها هزار عراقی را کشت، این کشور را ویران و ثروت کشور را غارت کرد و همچنین عراقی‌ها را به بدترین شکل شکنجه کرد، گفت: ملت‌ها و دولت‌های ما باید موضع روشن و صریحی در قبال قاتل این شهدا اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا داعش را ایجاد کرد و مسئولیت تمام جنایاتی را که این گروه در عراق انجام داد، بر عهده آمریکاست و به این بهانه بود که به عراق بازگشت. این آمریکا بود که قبل از ترور شهید سلیمانی، عراق را اشغال و در آنجا قتل و عام به راه انداخت.

دولت‌های منطقه نسبت به ترور سردار سلیمانی و المهندس موضع روشنی را اتخاذ کنند

نصرالله تأکید کرد: ملت‌ها و دولت‌های منطقه ما باید در قبال این حوادث موضع روشنی را اتخاذ کنند، البته نه به خاطر شهید، بلکه به خاطر آینده خود و مواضعی که باید بر سر آن‌ها ایستاد و از آن‌ها دفاع کرد.

وی با بیان اینکه آمریکای قاتل، منافقی است که در تاریخ نظیری ندارد، افزود: این شهید سلیمانی بود که در کنار مردم عراق ایستاد و در استقرار مقاومت در این کشور سهیم بود، همچنین ایران، اولین کشوری بود که در مقابل داعشی که واشنگتن آورده بود، در کنار مردم عراق ایستاد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه امنیت امروز عراق به برکت شهداست، این پرسش را مطرح کرد که آیا این عادلانه است آمریکای جنایتکار و ایران که از عراق حمایت کرد را با هم مقایسه کنیم؟

وی افزود: رهبران شهید روی زمین می‌خوابیدند، در میان رزمندگان زندگی کردند و در امید، غم، گرسنگی و تشنگی با آنان شریک بودند. مقایسه دو شهیدی که در کنار عراق بودند با آمریکا که مردم عراق را قتل‌ عام کرد، یک فاجعه است.

ایدئولوژی داعش از عربستان سعودی سرچشمه گرفته است

نصرالله با بیان اینکه ایدئولوژی داعش از عربستان سعودی سرچشمه گرفته است، افزود: محمد بن سلمان به صراحت گفته است، این آمریکاست که در ده‌ها سال گذشته از عربستان سعودی خواسته تا ایدئولوژی وهابی را در جهان گسترش دهد.

وی تأکید کرد: عربستان سعودی بمب‌گذاران انتحاری و خودروهای انتحاری را به عراق می‌فرستاد و جوانان خود را برای کشتن مردم عراق در عملیات‌های انتحاری به این کشور می‌فرستاد، درحالی‌که ایران جوانان خود را برای دفاع از مردم عراق در تمام استان‌های این کشور به عراق اعزام کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد مسئله فلسطین نیز گفت: آمریکا مسئول تمام جنایات اسرائیل در فلسطین و منطقه است. مسئولیت تمام جنگ‌ها، یورش‌ها و کشتارهایی که «اسرائیل» در لبنان انجام داده، بر عهده ایالات‌متحده آمریکا است.

وی این پرسش را مطرح کرد با این وجود ما چگونه به این کشور به عنوان یک دوست نگاه ‌کنیم؟ و بیان کرد: این دولت آمریکا بود که سوری‌ها را کشت و کشورشان را وارد یک جنگ ویرانگر کرد.

شکست آمریکا در سوریه و عراق

نصرالله در ادامه افزود: با این حال آمریکا در سوریه و عراق شکست خورد و واشنگتن امروز پایگاه التنف در سوریه را به پناهگاهی برای داعش به منظور تهدید دمشق تبدیل کرده است.

وی در مورد جنگ یمن نیز گفت: این جنگ، یک جنگ آمریکایی است که توسط عربستان سعودی انجام می‌شود و این آمریکایی‌ها بودند که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را در زمان محاصره قطر بازیچه خود کردند تا اموال آن‌ها را تصاحب کنند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: تجاوزات آمریکا علیه سوریه به اشکال مختلف همچنان ادامه دارد و بدترین چیزی که امروز سوریه با آن مواجه است، تحریم اقتصادی و قانون سزار است.

وی افزود: قبل از شهادت سردار سلیمانی هر جا که آمریکای جنایتکار حضور داشت، او نیز حاضر بود و نیروهایی را بنا نهاد که معادلات قدرت را تغییر داد و در نهایت نیز جان خود را در این راه داد.

نصرالله با بیان اینکه این ترور، مرحله جدیدی از آگاهی، بینش و نبرد را خلق کرده است، تأکید کرد: کسانی که جنایت ترور را مرتکب شدند، مجازات خود را در این دنیا و پیش از مجازات اصلی در آخرت خواهند دید، این وعده خون‌خواهان و آزادگان است.

اجازه به حضور آمریکایی‌ها در عراق، قتل دوباره شهیدان سلیمانی و المهندس است

وی تأکید کرد: پنهان کردن حضور نیروهای آمریکایی در عراق و اجازه دادن به آن‌ها برای حضور در عراق، قتل دوباره شهیدان سلیمانی و المهندس است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه طبق ادعای آمریکایی‌ها، نیروهای آن‌ها عراق را ترک کرده‌اند و آنچه باقی‌مانده گروهی از مربیان و مستشاران نظامی است، تأکید کرد: امروز مسئولیت اساسی در این زمینه، بر عهده مردم و رهبران عراق است.

وی، سرنوشت نیروهای آمریکایی را خروج از این منطقه دانست و اظهار کرد: مقاومت مردمی در شرق فرات، انتخاب درستی است که منجر به خروج ارتش آمریکا از سوریه می‌شود.

نصرالله با بیان اینکه، خون شهیدان سلیمانی و المهندس در ذهن و ضمیر جهان عرب و اسلام فریاد بر می‌دارد که سر تجاوز و اساس اشغال و بی‌عدالتی در منطقه ما آمریکا است، تأکید کرد: با توجه به این موضوع باید آمریکا را دشمن خود بدانیم.

وی، هشام ابو هواش اسیر فلسطین را در کنار شش قهرمانی عملیات تونل آزادی قهرمان و نماد مقاومت بزرگ توصیف کرد و گفت: هزاران اسیر فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند و به شدت رنج می‌برند.

سکوت جهان در افزایش شدت محاصره 15 ساله در نوار غزه

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه، هفته‌ها پیش، دیوار عظیم اطراف غزه تکمیل شد و بر شدت محاصره 15 ساله تحمیل شده بر نوار غزه افزوده شد، گفت: تمام جهان در قبال این جنایت ساکت است.

وی تصریح کرد: فلسطین امروز در اشغال صهیونیست‌هاست و رنج مردم فلسطین به دلیل اشغال و آوارگی بر همگان روشن است.

نصرالله با بیان اینکه، بسیاری از مطالبی که در دنیای آمار و ارقام ارائه می‌شود، دروغ و بخشی از جنگ روانی علیه مردم منطقه است، اظهار کرد: در رسانه‌ها و سایت‌های خبری و تحلیلی منطقه، سفیر آمریکا به کبوتر صلح و شهید سلیمانی به جنایتکار و قاتل تبدیل می‌شود، حال آنکه آثار جنایات آمریکا و اسرائیل هنوز در لبنان آشکار است و این عربستان بود که از داعش و تکفیری‌ها حمایت کرد.

پاسخ سیدحسن نصرالله به ادعای سعودی مبنی بر خرابکاری حزب‌الله در روابط لبنان

دبیر کل حزب‌الله لبنان در پاسخ به ادعای سعودی مبنی بر خرابکاری حزب‌الله در روابط لبنان گفت: رابطه با چه کسی؟ با آمریکا؟ در حالی که آمریکا دشمن ما بوده، چگونه ما را متهم به خرابکاری در روابط می‌کنید؟ ما به عربستان حمله نکردیم، اما این کشور شریک جنگ جهانی در منطقه بود.

وی با مطرح کردن این پرسش‌ها که چه کسی از داعش در سوریه حمایت کرد؟ آیا فقط آمریکا؟ یا عربستان نیز بود؟، تأکید کرد: تروریست کسی است که هزاران تکفیری سعودی را به سوریه و عراق فرستاد؛ ما این افتخار را داشتیم که در مقابل این قاتلان که علیه کشور، مردم، جان و ناموس ما توطئه کردند، بایستیم.

نصرالله در ارتباط با اتهامات مقامات سعودی علیه حزب‌الله نیز گفت: تروریست کسی است که هزاران لبنانی را در خلیج‌ فارس گروگان می‌گیرد و هر روز لبنان را با آن‌ها تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: استعفای هیچ وزیر لبنانی موضع عربستان سعودی را تغییر نمی‌دهد زیرا مشکل آن‌ها با کسانی است که طرح‌های آن‌ها را به شکست کشاندند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: مشکل عربستان سعودی با کسانی است که از تبدیل ‌شدن لبنان به یک امارات سعودی پس از سال 2005 جلوگیری کردند، مشکل سعودی با کسانی که در سر راه معامله قرن ایستاده‌اند و با کسانی که در شکست طرح آن‌ها در سوریه و عراق نقش داشتند، روشن است.

وی تصریح کرد: آنچه ما مردم را به آن فرامی‌خوانیم این است که دشمن را بشناسند و با آن‌ها دشمنی کنند تا زمانی که اشغالگران آمریکایی و اسرائیلی از منطقه ما خارج شوند.

انتهای پیام
captcha