نصرالله در مراسم یادبود فرماندهان شهید مقاومت سخنرانی می‌کند
کد خبر: 4036695
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

نصرالله در مراسم یادبود فرماندهان شهید مقاومت سخنرانی می‌کند

مراسم یادبود فرماندهان شهید مقاومت امروز با سخنرانی سیدحسن نصرالله،‌ دبیرکل حزب‌الله لبنان در مجمع سیدالشهداء(ع) بیروت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مراسم سالروز یادبود فرماندهان شهید مقاومت حزب‌الله امروز، 30 بهمن با حضور گسترده مردم در مجمع سیدالشهداء در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار می‌شود.

این مراسم به منظور گرامیداشت یاد شیخ راغب حرب، سیدعباس موسوی و حاج عماد مغنیه برگزار می‌شود.

قرار است، در این جشنواره جهادی مقاوم سیدحسن نصرالله، دبیرکل حز‌ب‌الله نیز رأس ساعت 3 بعد از ظهر به وقت بیروت سخنرانی کند.

شیخ راغب حرب، روحانی شیعه و از رهبران مقاومت لبنان که به شیخ‌الشهدای مقاومت لبنان شهرت داشت و در ۱۶ فوریه سال ۱۹۸۴ رژیم صهیونیستی از طریق مزدوران این رژیم ترور شد. او نقطه تحولی در عملکرد مقاومت بود و با توسعه مقاومت به آزادسازی جنوب لبنان کمک شایانی کرد.

سیدعباس موسوی دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان بود. در روز ۲۷ بهمن ۱۳۷۰(۱۶ فوریه ۱۹۹۲م) برای شرکت در مراسم سالگرد شیخ راغب حرب به روستای جبشیت سفر کرد و پس از شرکت در مراسم و ایراد سخنرانی به سمت بیروت در حرکت بود. بالگردهای رژیم صهیونیستی به کاروان اتومبیل‌های سیدعباس موسوی حمله کردند و با هدف قرار دادن خودروی وی، او و فرزند و همسرش را به شهادت رساندند.

عماد مغنیه، معروف به حاج رضوان(۱۹۶۲ - ۲۰۰۸ م) نیز بنیانگذار یگان نظامی حزب‌الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه بود که در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha